Για κάθε λογικό παρατηρητή, το σχέδιο της Φόρμουλα Ένα να αυξήσει τον αριθμό των αγώνων στο ημερολόγιό της από 24 σε 30 φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με την υπόσχεση του αθλήματος για το καθαρό μηδέν μέχρι το 2030.
.
Θεωρητικά, τα χρονοδιαγράμματα και οι ανακαλύψεις στα βιώσιμα καύσιμα καθιστούν αυτή τη στρατηγική ευκταία. Αλλά η πρακτική της εφαρμογή απαιτεί κάποια προηγμένα λογιστικά «ζογκλερικά». Όχι μόνο πρέπει η F1 να εξισορροπήσει τα ανταγωνιστικά συμφέροντα τουλάχιστον 21 διαφορετικών χωρών, αλλά και να μειώσει το συνολικό αποτύπωμα άνθρακα του αθλήματος (που εκτιμάται σε περίπου 256.000 μετρικούς τόνους το 2019) κατά περισσότερο από 50%.
Ωστόσο, αυτή η μετατόπιση από τις ειδικά κατασκευασμένες πίστες, όπως το Spa, προς τις πίστες πόλης δημιουργεί τις δικές της προκλήσεις βιωσιμότητας. "Οι αγώνες πόλης μπορεί να φέρνουν το άθλημα σε μια νέα τοποθεσία, όπου ο κόσμος μπορεί να έχει πρόσβαση στην πίστα με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά πόσοι από τους οπαδούς που πήγαν στο Λας Βέγκας ή στη Σιγκαπούρη είναι ντόπιοι;" αναρωτήθηκε ο ειδικός Stefano Bazire. Η απάντηση, όπως φαίνεται, δεν είναι πολλοί. Τα αεροδρόμια του Λας Βέγκας είχαν 400 ιδιωτικά τζετ που έφτασαν για το Γκραν Πρι, ενώ η Σιγκαπούρη είδε αύξηση 63% στις αεροπορικές αφίξεις τον Σεπτέμβριο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, όταν το Γκραν Πρι της μετατέθηκε στον Οκτώβριο.
Με αυτή την εισροή οπαδών έρχονται περισσότερα έσοδα, τα οποία με τη σειρά τους δίνουν σε αυτές τις τοποθεσίες τους προϋπολογισμούς για να ασκήσουν βέτο σε τυχόν διαπραγματεύσεις για το ημερολόγιο. Το αναφερόμενο ποσό των 35 εκατομμυρίων δολαρίων που κατέβαλε η Σιγκαπούρη για τη φιλοξενία το 2023, για παράδειγμα, της δίνει μεγαλύτερη επιρροή από τοποθεσίες όπως η Ιαπωνία που κατέβαλε μόνο 25 εκατομμύρια δολάρια.
Καθώς οι συζητήσεις αυτές παρατείνονται, η F1 θα πρέπει να αναζητήσει άλλους τρόπους για να επιτύχει τους στόχους της. Αντί να περιμένουν να υλοποιηθεί αυτό το ημερολόγιο χωρίς εκπομπές ρύπων, οι ομάδες στρέφονται δικαίως σε μηχανολογικές λύσεις - κάτι στο οποίο η F1 είναι πιο ικανή.
Η Mercedes έχει ήδη υποσχεθεί εκατομμύρια ευρώ για να χρηματοδοτήσει την έρευνα για τα λεγόμενα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, τα οποία, όπως λέει, θα μειώσουν το αποτύπωμα της περίπου στο μισό. Εν τω μεταξύ, οι νέοι κανονισμοί που επιβάλλουν ότι τα αυτοκίνητα θα πρέπει να λειτουργούν με 100% βιώσιμα "drop-in" καύσιμα μέχρι το 2026, αναγκάζουν τις ομάδες να επενδύσουν περισσότερο.
Πηγή: CNBC