ESG+Stories

Πράσινος χάλυβας: Η χρήση του θα μειώσει τις κλιματικές επιπτώσεις από την παραγωγή αυτοκινήτων

Ο χάλυβας που κατασκευάζεται με πράσινο υδρογόνο και καμίνους που λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια ή παράγεται από σκραπ, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων που παράγονται στην Ευρώπη κατά 6,9 Mt το 2030, σύμφωνα με νέα ανάλυση.
Πράσινος χάλυβας: Η χρήση του θα μειώσει τις κλιματικές επιπτώσεις από την παραγωγή αυτοκινήτων

Την σημαντική συμβολή του πράσινου χάλυβα στη μείωση των ρύπων κατά την διάρκεια παραγωγής των εξαρτημάτων των αυτοκινήτων, επισημαίνει η ανάλυση της Transport & Environment (T&E) που βασίζεται σε μια νέα μελέτη της εταιρείας συμβούλων Ricardo.

.

  • Ο πράσινος χάλυβας μπορεί να μειώσει τις κλιματικές επιπτώσεις της παραγωγής των αυτοκινήτων και το επιπλέον κόστος θα είναι μόλις 57 ευρώ το όχημα, αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Ο χάλυβας που κατασκευάζεται με πράσινο υδρογόνο και καμίνους που λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια ή παράγεται από σκραπ, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων που παράγονται στην Ευρώπη κατά 6,9 Mt το 2030, σύμφωνα με νέα ανάλυση.

Αυτό ισοδυναμεί με την αποφυγή των ετήσιων εκπομπών 3,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων. Ο αντίκτυπος της παραγωγής αυτοκινήτων στο κλίμα βρίσκεται όλο και περισσότερο στο επίκεντρο, καθώς οι εκπομπές καυσαερίων από την εξάτμιση μειώνονται στο μηδέν και ο τομέας των αυτοκινήτων προσπαθεί να γίνει καθαρός μηδενικός έως το 2050.

  • Η μετάβαση σε 40% πράσινο χάλυβα θα προσθέσει μόλις 57 ευρώ στην τιμή ενός ηλεκτρικού οχήματος το 2030, σύμφωνα με την ανάλυση της Transport & Environment (T&E) που βασίζεται σε μια νέα μελέτη της εταιρείας συμβούλων Ricardo.

Η μετάβαση σε 100% πράσινο χάλυβα έως το 2040 θα κοστίσει μόνο 8 ευρώ – σε σύγκριση με τη χρήση συμβατικού χάλυβα – λόγω της τιμολόγησης του CO2 καθώς και του μειωμένου κόστους παραγωγής πράσινου χάλυβα. Αλλά η εξασφάλιση των δισεκατομμυρίων ευρώ σε επενδύσεις που απαιτούνται για την παραγωγή χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την ύπαρξη μιας μεγάλης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να γίνει η απόσβεση της δαπάνης από τους παραγωγούς του πράσινου χάλυβα και των αυτοκινήτων.

Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας καταναλώνει επί του παρόντος το 17% του χάλυβα στην ΕΕ. Η T&E κάλεσε τους νομοθέτες να βοηθήσουν στη δημιουργία μιας ηγετικής αγοράς για τον πράσινο χάλυβα στην Ευρώπη θέτοντας στόχους στις αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν αυξανόμενη ποσότητα πράσινου χάλυβα σε νέα αυτοκίνητα από το 2030.

«Με κόστος λιγότερο από μια αλλαγή ελαστικού, η Ευρώπη μπορεί να οικοδομήσει μια πράσινη βιομηχανία χάλυβα. Το επιπλέον κόστος θα είναι αμελητέο και με τον καιρό θα είναι φθηνότερο σε σχέση με τον συμβατικό χάλυβα. Αλλά χρειαζόμαστε πρώτα οι νομοθέτες να ξεκινήσουν τη στροφή προς χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα στην αυτοκινητοβιομηχανία» δήλωσε ο Alex Keynes, υπεύθυνος πολιτικής αυτοκινήτων στην T&E.

Η T&E ανακοίνωσε ότι τουλάχιστον το 40% του χάλυβα στα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι πράσινο έως το 2030. Το 2035 το ποσοστό να αυξηθεί στο 75% και το 2040 στο 100%. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να έχουν έναν μέσο στόχο που μπορεί να επιτευχθεί σε όλα τα νέα τους αυτοκίνητα, ενώ αρχικά θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τον πράσινο χάλυβα στα premium μοντέλα που είναι ακριβότερα από τα υπόλοιπα μοντέλα.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ