Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι έτοιμη να προτείνει την πλήρη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών με χρονικό ορίζοντα το 2035 και να ενισχύσει τους στόχους για χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε μία προφανή προσπάθεια να ευθυγραμμίσει την οικονομία της με τους φιλόδοξους κλιματικούς στόχους.
Η Κομισιόν σχεδιάζει να απαιτήσει μείωση των εκπομπών των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται εντός της Ευρώπης κατά 65% από το 2030 και κατά 100% από το 2035 σε σύγκριση με τα επίπεδα του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με έγγραφο της ΕΕ που επικαλείται σήμερα το Bloomberg.
Τι σημαίνει αυτό; Ότι από το 2035 και μετά δεν θα πωλούνται αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης στις χώρες της Ευρώπης.
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να θεσμμοθετήσει αυστηρότερα πρότυπα με κανόνες που θα υποχρεώνουν τις κυβερνήσεις της ΕΕ να ενισχύσουν τις υποδομές φόρτισης οχημάτων.
Η αναθεώρηση των στόχων αποτελεί μέρος μιας δέσμης μέτρων για τη θέσπιση ενός αυστηρότερου στόχου για το κλίμα με χρονικό ορίζοντα το 2030, σύμφωνα με το οποίο τα αέρια του θερμοκηπίου από το σύνολο των δραστηριοτήτων στη γηραιά ήπειρο θα πρέπει να είναι χαμηλότερα κατά τουλάχιστον 55% σε σχέση με τα επίπεδα του 1990.
Το πακέτο μέτρων της Κομισιόν, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί αύριο, θα περιλαμβάνει επίσης μια πρόταση για ενίσχυση του μίγματος «καθαρής» ενέργειας (βλ. ανανεώσιμες πηγές) που θα χρησιμοποιούν τα κράτη μέλη, σε 40% από 32% που είναι σήμερα, μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
Την ερχόμενη εβδομάδα η Επιτροπή θα αναθεωρήσει το καθεστώς φορολογίας στον τομέα της ενέργειας για να αποθαρρύνει τη χρήση ορυκτών καυσίμων. Το πακέτο «Fit for 55» θα περιλαμβάνει επίσης πιο φιλόδοξους κλιματικούς στόχους σε ορισμένα κράτη μέλη.
Η προταθείσα νομοθεσία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αναμένεται να θέσει νέους στόχους για τη χρήση βιώσιμων καυσίμων στις μεταφορές, τη θέρμανση και την ψύξη, τα κτίρια και τη βιομηχανία.
Για να συμβάλλει στη μαζική διάθεση ηλεκτρικών οχημάτων, οι νομοθέτες θα απαιτήσουν από τα κράτη μέλη να διασφαλίσουν ότι τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων θα εγκαθίστανται τουλάχιστον ανά 60 χλμ. Την ίδια στιγμή, τα σημεία ανεφοδιασμού υδρογόνου θα πρέπει να είναι διαθέσιμα το πολύ ανά 150 χλμ.