Από την καθιέρωσή της το 1972, η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος στις 5 Ιουνίου έχει εδραιωθεί ως μία από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες πλατφόρμες με δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος. Φέτος, με το hashtag #BeatPlasticPollution, στο επίκεντρο βρίσκεται η καταστροφική ρύπανση του περιβάλλοντος από τα πλαστικά απόβλητα. Δώδεκα εκατομμύρια τόνοι πλαστικού μολύνουν τους ωκεανούς κάθε χρόνο. Εκατομμύρια άνθρωποι, αλλά και κυβερνήσεις, πόλεις και εταιρείες δεσμεύονται για λύσεις φιλικές προς το περιβάλλον - συμπεριλαμβανομένης της Lidl. Η εταιρεία είναι μέρος του REset Plastic, της κοινής στρατηγικής των εταιρειών του ομίλου Schwarz για το πλαστικό. Στο πλαίσιο μιας ολιστικής προσέγγισης, μειώνεται η χρήση του πλαστικού και προωθείται το θέμα της κυκλικής οικονομίας.
.
Ως ένας από τους βασικούς παράγοντες του κλάδου, η Lidl δίνει το καλό παράδειγμα στην εξοικονόμηση πλαστικού. Μέχρι το 2025, στόχος της η μείωση χρήσης του πλαστικού κατά 20%. Με τη δέσμευσή της αυτή, η Lidl συμμετέχει στη στρατηγική REset Plastic ως εταιρεία του ομίλου Schwarz. Τα ευρείας κλίμακας μέτρα με όραμα "Λιγότερο πλαστικό - Κλειστοί Κύκλοι πρώτων υλών" κυμαίνονται από τη μείωση (REduce), τον επανασχεδιασμό (REdesign), την ανακύκλωση (REcycle) και την απομάκρυνση (REmove) μέχρι την έρευνα (REsearch) στο θέμα του πλαστικού.
Η εκστρατεία καθαρισμού ποταμών "River Cleanup Collective - Together for Cleaner Rivers @Danube" αντικατοπτρίζει την κεντρική ιδέα πίσω από το πεδίο δράσης REmove. Σε μια διατμηματική δράση, οι εργαζόμενοι του Ομίλου Schwarz απομάκρυναν συνολικά 20 τόνους αποβλήτων από τον Δούναβη το 2022. Περίπου 3.000 άτομα από 10 γειτονικές χώρες ένωσαν τις δυνάμεις τους για να καθαρίσουν έναν από τους πιο μολυσμένους από πλαστικά ποταμούς στην Ευρώπη και να διασφαλίσουν ότι τα απορρίμματα αυτά δεν θα καταλήξουν στις θάλασσες του κόσμου.
Στόχος της Lidl είναι να αξιοποιεί με συνέπεια τις δυνατότητες της κυκλικής οικονομίας
"Ως παγκόσμια εταιρεία λιανικού εμπορίου, έχουμε πλήρη επίγνωση της οικολογικής μας ευθύνης. Γι' αυτό και δεσμευόμαστε να αποφεύγουμε ή να επαναχρησιμοποιούμε το πλαστικό όσο το δυνατόν περισσότερο. Θέλουμε με το παράδειγμά μας να δώσουμε κίνητρα και να δημιουργήσουμε τη βάση για να είμαστε σε θέση να προμηθεύουμε τους πελάτες μας με τρόφιμα υψηλής ποιότητας στο μέλλον", εξηγεί η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας. "Για εμάς, το να ενεργούμε με βιώσιμο, υπεύθυνο τρόπο επεκτείνεται σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μας - από την παραγωγή των προϊόντων μας έως τη συσκευασία, τη μεταφορά και την αξιοποίησή τους".
Μέσω της εφαρμογής λύσεων κλειστού κύκλου, η Lidl θα μειώσει σημαντικά την κατανάλωση πόρων μέχρι το τέλος του 2025. Επιπλέον, έχει δεσμευτεί στον πυλώνα "Διατήρηση των πόρων" με την ολοκληρωμένη διεθνή στρατηγική βιωσιμότητας "Στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο" που περιλαμβάνει, εκτός από τα υλικά συσκευασίας, τη βιώσιμη χρήση των πρώτων υλών, του γλυκού νερού και τη μείωση της σπατάλης τροφίμων.