Μεγάλες εταιρείες και μη κερδοσκοπικές ομάδες έχουν αρχίσει να ξαναγράφουν τις αναφορές στην κλιματική αλλαγή στις ιστοσελίδες τους, αντικατοπτρίζοντας ανάλογες ενέργειες των αμερικανικών κυβερνητικών υπηρεσιών ως απάντηση στις πολιτικές του Ντόναλντ Τραμπ.
.
Ανάλυση των Financial Times δείχνει ότι δηλώσεις σχετικά με την κλιματική αλλαγή από κορυφαίες εταιρείες, όπως η Walmart και η Kraft Heinz, έχουν διαγραφεί ή ξαναγραφτεί κατά το τελευταίο έτος, την ίδια στιγμή που η αντίδραση των Ρεπουμπλικανών κατά της πράσινης δράσης έχει ενταθεί και οι εταιρείες έχουν αρχίσει να ανατρέπουν τους στόχους τους για το καθαρό μηδέν.
Ο Τραμπ, ο οποίος έχει αποκαλέσει την κλιματική αλλαγή απάτη, έχει εξαπολύσει μια σαρωτική επίθεση στην περιβαλλοντική πολιτική από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του, ενώ η κυβέρνησή του έχει αρχίσει να αφαιρεί ή να υποβαθμίζει τις αναφορές στην κλιματική αλλαγή σε όλους τους κυβερνητικούς ιστότοπους των ΗΠΑ.
Μεταξύ των εταιρειών που προηγουμένως είχαν καυχηθεί για τη δράση τους για το κλίμα, η Walmart διέγραψε ένα τμήμα στο οποίο ανέφερε προηγουμένως ότι ήταν «βαθιά δεσμευμένη στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής».
Σε μια δήλωση στον ιστότοπό της στα μέσα του περασμένου έτους, η εταιρεία λιανικής πώλησης ανέφερε: «Η κλιματική αλλαγή είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εποχής μας. Αν δεν αναλάβουμε πιο επιθετική δράση τώρα, η ζημιά θα επιδεινωθεί και οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές για αυτή και τις μελλοντικές γενιές».
Άλλα παραδείγματα περιλαμβάνουν την Kraft Heinz, η οποία έγραψε εκ νέου την ιστοσελίδα της Net Zero και Science Based Targets τον Ιανουάριο, αφαιρώντας από το κείμενο την αναφορά σε στόχο για μείωση των εκπομπών κατά 50% έως το 2030. Αντ' αυτού, η εταιρεία έγραψε ότι «αντιμετώπισε εσωτερικές και εξωτερικές προκλήσεις για την επίτευξη των στόχων μας για το καθαρό μηδέν» και δήλωσε ότι τις επανεκτιμά.
Στην ιστοσελίδα της American Airlines για την κλιματική αλλαγή μια αναφορά στο πώς η «μετάβαση σε χαμηλές εκπομπές άνθρακα είναι τόσο επείγουσα όσο και σε εξέλιξη» που εμφανίστηκε τον Ιούλιο αφαιρέθηκε τον Νοέμβριο πριν από τις εκλογές. Η American Airlines δήλωσε ότι «η ιστοσελίδα ανανεώθηκε με τη γλώσσα από την τελευταία μας έκθεση βιωσιμότητας. Όπως φαίνεται στην ιστοσελίδα, οι στόχοι μας για τη βιωσιμότητα δεν έχουν αλλάξει».
Ο αμερικανικός τεχνολογικός γίγαντας Meta, ο οποίος δεν ανταποκρίθηκε σε αίτημα σχολιασμού, συμπεριέλαβε ένα τμήμα στην ιστοσελίδα του για τη βιωσιμότητα το περασμένο καλοκαίρι σχετικά με την «πρωτοπορία στην κλιματική αλλαγή» και την «ανάληψη τολμηρής δράσης για το κλίμα». Οι αναφορές αυτές έχουν έκτοτε αφαιρεθεί, αν και εξακολουθεί να αναφέρει ότι συνεργάζεται με εταίρους για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Η Ford αφαίρεσε το περασμένο καλοκαίρι μια αναφορά στη «στόχευση δράσης για την κλιματική αλλαγή» από την κορυφή της σελίδας της για τη βιωσιμότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου δημοσίευσε μια νέα έκθεση για την κλιματική αλλαγή, ενώ διατήρησε τις αναφορές πιο κάτω. Η Ford αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η Coca-Cola, εν τω μεταξύ, αποδυνάμωσε τις δηλώσεις σχετικά με την αντιμετώπιση των αποβλήτων στην ιστοσελίδα της για τη βιωσιμότητα μετά την αποδυνάμωση των περιβαλλοντικών της στόχων τον περασμένο Δεκέμβριο. Η εταιρεία δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.