ESG+Stories

Η Engine No. 1 που στρίμωξε την Exxon θέλει να φέρει επανάσταση στο ESG

Ανάγκασε τον πετρελαικό κολοσσό σε «πράσινη» στροφή
Η Engine No. 1 που στρίμωξε την Exxon θέλει να φέρει επανάσταση στο ESG

H Engine Νο. 1, η επενδυτική εταιρεία η οποία κέρδισε μάχη με το διοικητικό συμβούλιο της Exxon Mobil Corp νωρίτερα αυτό το έτος επιβάλλοντας τις αλλαγές που επιθυμούσε, δημοσίευσε ένα πλαίσιο για επενδύσεις το οποίο συνδέει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρικές δραστηριότητες επηρεάζουν το κλίμα και την κοινωνία.

Το πλαίσιο ESG παρέχει σημαντική εικόνα για το πώς η εταιρεία που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο και η οποία διαθέτει περιουσιακά στοιχεία υπό διαχείριση περίπου 430 εκατομμυρίων δολαρίων, επιλέγει εταιρείες για να επενδύσει. Το πλαίσιο δόθηκε αποκλειστικά στο Reuters πριν από τη δημοσίευσή του.

Στη λευκή βίβλο που δημοσιεύτηκε, σε συνεργασία με τον καθηγητή διοίκησης του Wharton School, Witold Henisz, σύμβουλο της εταιρείας, η Engine No. 1 υποστήριξε ότι οι παραδοσιακές βαθμολογίες περιβαλλοντικής, κοινωνικής και εταιρικής διακυβέρνησης (ESG) συνδέονταν πολύ με την οικονομική αξία εταιρειών. 

«Αυτό καθιστά πιο δύσκολο για τους επενδυτές να επικεντρώσουν το κεφάλαιο τους για να επιφέρουν αλλαγές όπως η μείωση των εκπομπών», δήλωσε ο Henisz σε μια συνέντευξη.

Αντ 'αυτού, η Engine No.1 αποδίδει αξία στον αντίκτυπο μιας εταιρείας στην κλιματική αλλαγή, την κατανάλωση νερού, τη διαφορετικότητα του εργατικού δυναμικού ή τα ανθρώπινα δικαιώματα. Ελλείψει δεδομένων της εταιρείας που το επιτρέπει αυτό, χρησιμοποιεί μοντέλα που βασίζονται σε πηγές όπως τα Ηνωμένα Έθνη και ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας.

Ως παράδειγμα για το πώς λειτουργεί το μοντέλο της στην πράξη, το στέλεχος της Engine No. 1 Grancio σημείωσε πώς η Exxon συμπεριέλαβε μόνο το 10% των συνολικών εκπομπών άνθρακα στους στόχους μείωσης, αποκλείοντας κυρίως τις εκπομπές που δημιουργούνται όταν οι πελάτες καίνε το καύσιμο της.

Όταν οι εταιρείες αναφέρουν πλήρως τέτοιες εκπομπές και λαμβάνουν μέτρα για τη μείωση τους, «αυτός μπορεί να δώσει τεράστια αξία» δήλωσε η Grancio.

Η Engine No. 1 που ιδρύθηκε από τον βετεράνο του hedge fund Chris James επενδύει μεν σε εταιρείες που παράγουν ορυκτά καύσιμα αλλά έχει στόχο να της ωθήσει να ελαχιστοποιήσουν τις επιπτώσεις που έχουν στο περιβάλλον.

Η Grancio αρνήθηκε να σχολιάσει ποιος μπορεί να είναι ο επόμενος στόχος του Engine No. 1, αλλά είπε ότι στοχεύει να είναι ένας εποικοδομητικός συνεργάτης σε εταιρείες στις οποίες επένδυσε και όχι ένα hedge fund ακτιβιστών που ξεκινά διαγωνισμούς μεσολάβησης.

Πως έχασε η Exxon 

Η καμπάνια της Engine No. 1 ανάγκασε την Exxon να δεχθεί  δύο νέα μέλη στο Διοικητικό Συμβούλιό της, τα οποία μπορούν να ξεκαθαρίσουν την επιχειρηματική στρατηγική της και να οδηγήσουν την εταιρεία να προσαρμοστεί στην κλιματική αλλαγή, κάτι για το οποίο ήταν απρόθυμη, όπως υποστηρίζουν πολλοί επενδυτές.

Για να το πετύχει αυτό, το fund εκμεταλλεύθηκε τη δυσφορία των επενδυτών για την Exxon, η οποία ενισχύθηκε από τις τεράστιες ζημιές της εταιρείας το 2020 λόγω του κορονοϊού. Ξεκίνησε, έτσι, μία καμπάνια για την ανάγκη πράσινης μετάβασης της μεγαλύτερης πετρελαϊκής εταιρείας του κόσμου.

Όταν η Engine Νο. 1 ανακοίνωσε την καμπάνια του στις αρχές Δεκεμβρίου, η Exxon αντιμετώπιζε ένα δραματικό κλείσιμο του 2020 λόγω της πανδημίας του κορονοϊού που οδήγησε τελικά σε ζημιές 22 δισ. δολαρίων.

To fund είδε τότε μία μεγάλη ευκαιρία να πιέσει για να αλλάξει το Δ.Σ. της Exxon, στο οποίο έως τώρα δεν υπήρχε, εκτός από τον διευθύνοντα σύμβουλό της Woods, κανείς άλλος με εμπειρία στα ενεργειακά. Βασικό επιχείρημα του fund ήταν ότι η Exxon δεν είχε σχέδιο για την ενεργειακή μετάβαση. 

Τα κορυφαία στελέχη του fund - Chris James and Charlie Penner – ξεκίνησαν μία μακρά προσπάθεια για την πρόσληψη διευθυντών που θα είχαν την ικανότητα για να αμφισβητήσουν την Exxon, καταλήγοντας τελικά σε τέσσερα άτομα με εμπειρία στα ενεργειακά.

Η Engine No. 1 κατάφερε να αγγίξει τη δυσφορία των επενδυτών και να μετατρέψει τη μάχη σε ένα δημοψήφισμα για το κλίμα. Το συνταξιοδοτικό ταμείο καθηγητών της Καλιφόρνιας στήριξε την καμπάνια του από την αρχή.  

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ