ESG+Stories

Κοινοπραξία ΔΕΗ – Motor Oil στον τομέα του πράσινου Υδρογόνου

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των δύο πλευρών «η κοινοπραξία μπορεί να ηγηθεί της ανάπτυξης της οικονομίας του Υδρογόνου στην Ελλάδα, έχοντας πρόσβαση στην αναπτυσσόμενη πλατφόρμα παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές της ΔΕΗ και εκμεταλλευόμενη ταυτόχρονα τη δυναμικότητα και τεχνογνωσία της Motor Oil».
Κοινοπραξία ΔΕΗ – Motor Oil στον τομέα του πράσινου Υδρογόνου

Οι ΔΕΗ και Motor Oil ανακοίνωσαν την υπογραφή Μνημονίου Συναντίληψης (Memorandum of Understanding – MOU) για τη διαμόρφωση του πλαισίου και την υλοποίηση μέσω κοινοπρακτικού σχήματος (Joint Venture), έργων στον τομέα του πράσινου Υδρογόνου.

Η συμμετοχή της Motor Oil στο κοινό μετοχικό σχήμα θα ανέλθει σε 51% και της ΔΕΗ σε 49%.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των δύο πλευρών «η κοινοπραξία μπορεί να ηγηθεί της ανάπτυξης της οικονομίας του Υδρογόνου στην Ελλάδα, έχοντας πρόσβαση στην αναπτυσσόμενη πλατφόρμα παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές της ΔΕΗ και εκμεταλλευόμενη ταυτόχρονα τη δυναμικότητα και τεχνογνωσία της Motor Oil».

Στόχος είναι η ανάπτυξη έργων παραγωγής και αποθήκευσης πράσινου Υδρογόνου στη χώρα, διευκολύνοντας έτσι την ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας σε ένα περιβάλλον καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα (Net Zero).

Το πράσινο υδρογόνο 

Υπάρχουν διάφορα είδη υδρογόνου, τα οποία κατηγοριοποιούνται βάσει της διαδικασίας παραγωγής και των συνακόλουθων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.  

Το πράσινο υδρογόνο παράγεται μέσα από την ηλεκτρόλυση του νερού και τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και δεν εκπέμπει αέρια του θερμοκηπίου κατά την παραγωγή του. 

Μόνο η παραπάνω μορφή υδρογόνο μπορεί να προσφέρει στην επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας σε βάθος χρόνου. 

Ωστόσο, προς το παρόν, διαδραματίζει ελάσσονα ρόλο στον συνολικό ενεργειακό εφοδιασμό της ΕΕ. Κι αυτό, διότι Εξακολουθούν να υφίστανται προκλήσεις ως προς την ανταγωνιστικότητα του κόστους, την κλίμακα παραγωγής, τις ανάγκες σε υποδομές και την ασφάλεια.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ