Η αυτοκινητοβιομηχανία Mercedes-Benz ανακοίνωσε τα σχέδιά της για τον εξηλεκτρισμό του στόλου αυτοκινήτων της, συμπεριλαμβανομένου του στόχου να είναι έτοιμη να γίνει πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2030, όποτε και οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέπουν. Η στρατηγική της εταιρείας περιλαμβάνει επενδυτικά σχέδια άνω των 40 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2030, με δαπάνες σε βασικούς τομείς όπως το R&D, η χωρητικότητα των μπαταριών, τα δίκτυα φόρτισης, η παραγωγή και η μεταποίηση και το ανθρώπινο δυναμικό.
Η Mercedes-Benz προβλέπει ότι τα περιθώρια της εταιρείας σε έναν κόσμο ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) θα είναι παρόμοια με εκείνα της εποχής των κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE).
Η ανακοίνωση αυτή αποτελεί μέρος μιας αναδυόμενης τάσης μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών να αυξήσουν τις επενδύσεις για να επιταχύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τον περασμένο μήνα, η General Motors ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αυξήσει σημαντικά τις δαπάνες για επενδύσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα 35 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025, ενώ νωρίτερα φέτος, η Ford δεσμεύτηκε να διπλασιάσει σχεδόν τις επενδύσεις της σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε τουλάχιστον 22 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025.
Βασικό στοιχείο της νέας στρατηγικής της εταιρείας είναι από το 2025 και μετά οι πελάτες της να μπορούν να επιλέξουν ηλεκτρικές εκδόσεις για κάθε μοντέλο που κατασκευάζει η εταιρεία. Η εταιρεία δήλωσε ότι θα προσφέρει ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο σε κάθε κατηγορία μέχρι το 2022 και σχεδιάζει να παρουσιάσει τρία νέα αμιγώς ηλκετιρκά μοντέλα το 2025, που θα περιλαμβάνουν μεσαία και μεγάλα επιβατικά αυτοκίνητα, οχήματα επιδόσεων και φορτηγά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε έναν ολοκληρωμένο οδικό χάρτη για τη μετάβασή της στη νέα εποχή, ο οποίος περιλαμβάνει την τεχνολογία, την παραγωγή, το ανθρώπινο δυναμικό και τις οικονομικές πτυχές της επιχείρησης. Τα τεχνολογικά μέτρα περιλαμβάνουν τη συνέχιση της κάθετης ολοκλήρωσης, όπως η πρόσφατα ανακοινωθείσα εξαγορά της βρετανικής εταιρείας ηλεκτροκινητήρων YASA, καθώς και σχέδια για τη δημιουργία πολλών νέων εργοστασίων gigafactories για πρόσθετη χωρητικότητα μπαταριών και συνεργασίες για την κατασκευή δεκάδων χιλιάδων σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, την Κίνα και τη Βόρεια Αμερική.
Η στρατηγική της εταιρείας περιλαμβάνει επίσης σημαντικό μετασχηματισμό του εργατικού δυναμικού, συμπεριλαμβανομένων εκτεταμένων προγραμμάτων επανεκπαίδευσης, πρόωρης συνταξιοδότησης καθώς και εξαγορών.