ESG+Stories

Φόβοι για μεγάλη περιβαλλοντική ρύπανση από την σύγκρουση πλοίων στην Βόρεια Θάλασσα

Μετέφεραν κυανιούχο νάτριο και καύσιμα μαχητικών.
Φόβοι για μεγάλη περιβαλλοντική ρύπανση από την σύγκρουση πλοίων στην Βόρεια Θάλασσα

Το πλοίο Solong, συγκρούστηκε στα ανοικτά των ακτών της Βρετανίας στη Βόρεια Θάλασσα τη Δευτέρα, μεταφέρει μεταξύ άλλων 15 εμπορευματοκιβώτια κυανιούχου νατρίου, σύμφωνα με έκθεση του παρόχου ναυτιλιακών δεδομένων Lloyd's List Intelligence.

.

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μετέφερε επίσης άγνωστη ποσότητα αλκοόλ, ανέφερε η έκθεση ατυχημάτων - μια αξιολόγηση περιστατικών στη Βόρεια Θάλασσα - επικαλούμενη μήνυμα της τοπικής ακτοφυλακής.

Το δεξαμενόπλοιο το οποίο μετέφερε δεκάδες χιλιάδες τόνους καυσίμων αεριωθούμενων αεροσκαφών, ήταν αγκυροβολημένο όταν το μικρότερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το χτύπησε, προκαλώντας ρήξη στη δεξαμενή φορτίου του και απελευθερώνοντας καύσιμα στη θάλασσα, δήλωσε ο διαχειριστής του. Η ιδιοκτήτριά του Stena Bulk έδωσε τις ίδιες λεπτομέρειες.

Σε ανακοίνωσή της η Crowley τόνισε ότι από τη σύγκρουση προκλήθηκε ρήγμα στη δεξαμενή φορτίου στο Stena Immaculate με αποτέλεσμα τη διαρροή ποσότητας καύσιμου αεριωθούμενων -καύσιμο τύπου κηροζίνης JET A-1. Όπως ανέφερε, το πλήρωμα εγκατέλειψε το πλοίο έπειτα από εκρήξεις που σημειώθηκαν. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το Solong ανήκει στη γερμανική εταιρεία Reederei Köpping και ταξίδευε υπό πορτογαλική σημαία.

Το Stena Immaculate είχε χωρητικότητα 49.729 νεκρό βάρος (dwt). Ήταν ένα από τα δέκα τάνκερ που συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα της αμερικανικής κυβέρνησης που είχε σχεδιαστεί να προμηθεύει τις ένοπλες δυνάμεις με καύσιμα. Το Solong είχε χωρητικότητα 9.322 dwt. Το Solong, μετέφερε 15 εμπορευματοκιβώτια κυανιούχου νατρίου μεταξύ άλλων φορτίων, σύμφωνα με αναφορά της εταιρείας παροχής ναυτιλιακών δεδομένων Lloyd's List Intelligence.

Η Greenpeace UK ανέφερε ότι είναι «πολύ νωρίς» για να γνωρίζει την έκταση οποιασδήποτε περιβαλλοντικής ζημίας που προκλήθηκε από το περιστατικό, αλλά «τόσο η υψηλή ταχύτητα της σύγκρουσης όσο και τα πλάνα από τα επακόλουθα προκαλούν μεγάλη ανησυχία».

Ένας ειδικός ασφαλιστής δήλωσε ότι ο κίνδυνος ρύπανσης ήταν μικρότερος από ό,τι αν το δεξαμενόπλοιο μετέφερε αργό πετρέλαιο. «Πολλά εξαρτώνται πραγματικά από το μεταφερόμενο φορτίο, πόσες δεξαμενές παραβιάστηκαν και πόσο άσχημη είναι η πυρκαγιά», δήλωσε η ασφαλιστική πηγή.

Ένας καθηγητής Οργανικής Γεωχημείας στο Imperial College του Λονδίνου, πρόσθεσε ότι οι σχετικά μικροί υδρογονάνθρακες του καυσίμου αεριωθουμένων θα μπορούσαν να αποικοδομηθούν από τα βακτήρια πιο γρήγορα από ό,τι τα μεγαλύτερα μόρια.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ