Οι εταιρίες δημοσίων σχέσεων έχουν πραγματοποιήσει εκατοντάδες εκστρατείες για εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου οι οποίες βοήθησαν στη διαμόρφωση του δημόσιου λόγου για την κλιματική αλλαγή με τη διάδοση φράσεων όπως «καθαρός άνθρακας», «ανανεώσιμο φυσικό αέριο» και «αποτύπωμα άνθρακα», σύμφωνα με όσα υποστηρίζει τη μελέτη.
Σύμφωνα με την Clean Creatives, ο κλάδος της διαφήμισης και των δημοσίων σχέσεων αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη πρόκληση εταιρικής κοινωνικής ευθύνης μετά από τον «πόλεμο» για τη διαφήμιση του τσιγάρου.
Η Έκθεση F-List 2021 που δημοσίευσε πριν από λίγο καιρό ο οργανισμός καλεί ορισμένες από τις μεγαλύτερες και πιο γνωστές εταιρείες δημοσίων σχέσεων και διαφήμισης στον κόσμο που συνεργάζονται με εταιρίες ορυκτών καυσίμων να τερματίσουν τη συνεργασία τους μαζί τους. Στο στόχαστρο βρέθηκαν κάποιες από τις μεγαλύτερες εταιρείες PR στον κόσμο όπως είναι η Edleman, η WPP, η Ogilvy, η WundermanThompson, η Hill + Knowlton, Dentsu και Burson Cohn & Wolfe λόγω της συνεργασίας τους μεγάλες πετρελαϊκές όπως είναι η Shell, η Chevron και η ExxonMobil. Η Clean Creatives θεωρεί ότι οι εταιρείες δημοσίων σχέσεων καλύπτουν τακτικές Greenwashing και ενισχύουν το lobbying υποδαυλίζοντας τις προσπάθειες αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.
«Τα τελευταία 30 χρόνια, οι εταιρείες επικοινωνίας συγκαταλέγονται στους πιο πολύτιμους συμμάχους της βιομηχανίας ορυκτών καυσίμων, με συμβόλαια που διαρκούν χρόνια και ανέρχονται σε δισεκατομμύρια δολάρια. Από τη δεκαετία του 1990, οι πέντε μεγάλες εταιρείες πετρελαίου έχουν ξοδέψει πάνω από 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις ενώ μεγάλο μέρος αυτών προβάλλει μια περιβαλλοντικά και κοινωνικά υπεύθυνη εικόνα», αναφέρει ο οργανισμός και επικαλείται σχετική έρευνα του Πανεπιστημίου του Brown που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Climatic Change.
«Όταν κοιτάξαμε τα ποσά μείναμε έκπληκτοι», ανέφερε ο Robert Brulle, επισκέπτης καθηγητής περιβάλλοντος και κοινωνίας στο Πανεπιστήμιο ενώ όπως προέκυψε από την ανάλυση των δεδομένων, οι εταιρείες πετρελαίου ρίχνουν χρήματα σε διαφημιστικές εκστρατείες για δύο βασικούς λόγους: για να ενισχύσουν τη φήμη τους όταν λαμβάνουν αρνητική κάλυψη από τα μέσα και να επηρεάσουν τους πολιτικούς όταν το Κογκρέσο εξετάζει τη νομοθεσία για το κλίμα.
Πηγή: Financial Times