ESG+Stories

Koμισιόν: Δεν υπάρχουν σκέψεις αλλαγής των κανόνων για τις εκπομπές των αυτοκινήτων

Ο ευρωπαϊκός τομέας αυτοκινήτων βρίσκεται σε αναταραχή, με χιλιάδες θέσεις εργασίας να κινδυνεύουν, καθώς παλεύει με την αδύναμη ζήτηση, τον κινεζικό ανταγωνισμό και τις χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
Koμισιόν: Δεν υπάρχουν σκέψεις αλλαγής των κανόνων για τις εκπομπές των αυτοκινήτων

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν εξετάζει το ενδεχόμενο να αλλάξει τις ευρωπαϊκές πολιτικές για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα, παρά την πίεση της μεγαλύτερης πολιτικής ομάδας της ΕΕ για την αποδυνάμωση των νόμων, δήλωσε την Πέμπτη στο Reuters ο επικεφαλής της κλιματικής πολιτικής του μπλοκ.

.

Το κεντροδεξιό Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα - η μεγαλύτερη ομάδα νομοθέτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου - ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα εκστρατεία για την αποδυνάμωση των κανόνων για το κλίμα, προσθέτοντας στην πίεση που ασκούν στις Βρυξέλλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εθνικές κυβερνήσεις για να βοηθήσουν επειγόντως τον προβληματικό ευρωπαϊκό κλάδο των αυτοκινήτων.

Ερωτηθείς αν εξετάζει τώρα το ενδεχόμενο να αλλάξει τους κανόνες για το CO2 των αυτοκινήτων, ο Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα, Wopke Hoekstra, δήλωσε ότι δεν το σκέφτεται. «Όχι. Η απάντηση είναι όχι», δήλωσε στο Reuters στο περιθώριο εκδήλωσης του κλάδου στις Βρυξέλλες. Ο Hoekstra, όπως και η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, ανήκει στην πολιτική ομάδα του ΕΛΚ.

Ο ευρωπαϊκός τομέας αυτοκινήτων βρίσκεται σε αναταραχή, με χιλιάδες θέσεις εργασίας να κινδυνεύουν, καθώς παλεύει με την αδύναμη ζήτηση, τον κινεζικό ανταγωνισμό και τις χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι Βρυξέλλες έχουν δηλώσει ότι οι κανόνες για το κλίμα είναι απαραίτητοι για την επίτευξη των νομικά δεσμευτικών στόχων της Ευρώπης για τις εκπομπές ρύπων και ότι παρέχουν ένα προβλέψιμο επενδυτικό περιβάλλον για τις ευρωπαϊκές εταιρείες. Το κύριο αίτημα του ΕΛΚ είναι να δοθεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες ανακούφιση από τα όρια CO2 του 2025, τα οποία πολλοί αναμένεται να χάσουν.

Η ευρωπαϊκή ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA δήλωσε ότι η βιομηχανία αντιμετωπίζει ενδεχομένως πρόστιμα ύψους 15 δισεκατομμυρίων ευρώ (15,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων) για την αποτυχία επίτευξης των στόχων του 2025, τα οποία, όπως λέει, θα αποσπάσουν χρήματα από επενδύσεις.

Ο Hoekstra έχει προηγουμένως υποβαθμίσει τις ανησυχίες αυτές, σημειώνοντας τα πολύ χαμηλότερα πρόστιμα των αυτοκινητοβιομηχανιών για την απώλεια των στόχων εκπομπών της ΕΕ για το 2020. Η Volkswagen αντιμετώπιζε τότε πρόστιμα που ξεπερνούσαν τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Το ΕΛΚ προτείνει τη χρήση ενός μέσου όρου τριών ετών για την καταμέτρηση της συμμόρφωσης των αυτοκινητοβιομηχανιών με τα όρια CO2 του επόμενου έτους - επιτρέποντάς τους να χάσουν τους στόχους του επόμενου έτους και να αποφύγουν τα πρόστιμα εάν τα προλάβουν το 2026 και το 2027.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ