ESG+Stories

Schneider Electric: Συνδέοντας την καινοτομία με τη βιωσιμότητα και την υπεύθυνη επιχειρηματικότητα

H Ράνια Σαλκιντζή είναι Marketing Communication Leader Ελλάδας & Κύπρου στην Schneider Electric
Schneider Electric: Συνδέοντας την καινοτομία με τη βιωσιμότητα και την υπεύθυνη επιχειρηματικότητα

Η Schneider Electric, πρωτοπόρος στον ψηφιακό μετασχηματισμό της διαχείρισης ενέργειας και του αυτοματισμού, έχει αναγνωριστεί όχι μόνο για τις τεχνολογικές της λύσεις και τα καινοτόμα προϊόντα, αλλά και για τη δέσμευσή της προς τους Παράγοντες Περιβαλλοντικής, Κοινωνικής και Εταιρικής Διακυβέρνησης (ESG). Στην πυραμίδα των επιχειρηματικών της στόχων βρίσκεται η ενεργειακή αποδοτικότητα και βιωσιμότητα, δημιουργώντας ένα μοντέλο που είναι κομμάτι της λύσης για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε καθημερινά, όπως είναι ο πληθωρισμός και η οικονομική αστάθεια.

Σύμφωνα με μελέτη[1], οι πρωτοβουλίες που αφορούν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής χρειάζεται να κατατάσσονται μεταξύ των πέντε πρώτων προτεραιοτήτων των σύγχρονων επιχειρήσεων. Η Schneider Electric έχει επενδύσει σε προγράμματα κοινωνικής υποστήριξης, εκπαίδευσης και κατάρτισης που στοχεύουν στη βελτίωση των κοινοτήτων που δραστηριοποιείται. Μία από τις κύριες αρχές της είναι η προσήλωση στην επίτευξη περιβαλλοντικής και κοινωνικής βιωσιμότητας. Μέσω της παροχής «πράσινων» λύσεων για την αποτελεσματική διαχείριση ενέργειας και την αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η εταιρεία συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ενώ ενθαρρύνει τους πελάτες και συνεργάτες της να ενσωματώσουν στην στρατηγική τους τη βιωσιμότητα και να υιοθετήσουν πιο βιώσιμες λύσεις.

Οι αξίες της ως προς τη διαφάνεια, την εταιρική ευθύνη και την ηθική συμπεριφορά αντανακλώνται στη διαχείριση των πόρων, σε όλο το φάσμα της αλυσίδας εφοδιασμού, αλλά και στη σχέση της με τους πελάτες και συνεργάτες της, τους εργαζομένους της και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη.

Το πρόγραμμα για την περίοδο 2021-2025 Schneider Electric Sustainability Impact (SSI) αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της στρατηγικής της εταιρείας και συνδέεται άρρηκτα με τις αρχές της που επιδιώκουν την οικοδόμηση μιας πιο βιώσιμης και υπεύθυνης επιχειρηματικής πρακτικής. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αποτελεσματική χρήση των διαθέσιμων πόρων, ενίσχυση των αρχών εμπιστοσύνης, δημιουργία ίσων ευκαιριών, αξιοποίηση των δυνάμεων όλων των γενεών και ενδυνάμωση τοπικών κοινοτήτων.

Για παράδειγμα. έχει αναπτύξει το πρόγραμμα Access to Energy, βοηθώντας τις κοινότητες να βελτιώσουν τις συνθήκες διαβίωσής τους και να έχουν πρόσβαση στην ενέργεια, παρέχοντας ταυτόχρονα εκπαίδευση γύρω από τη σωστή διαχείρισή της. Μία ακόμη πρωτοβουλία της όσον αφορά στη στήριξη της νέας γενιάς, είναι το πρόγραμμα Beyond Green Skills, μέσω του οποίου η εταιρεία παρέχει ένα μεγάλο εύρος ευκαιριών μάθησης και εξέλιξης, καλώντας τελειόφοιτους και νέους απόφοιτους Πολυτεχνικών και Οικονομικών Σχολών, που διαθέτουν λιγότερο από δύο χρόνια εργασιακής εμπειρίας, να υποβάλουν την καινοτόμο ιδέα τους και να διεκδικήσουν μία θέση πρακτικής άσκησης.

Schneider Electric

Παράλληλα, μόνο το 2022 η εταιρεία βοήθησε τους πελάτες της να εξοικονομήσουν 90 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα (CO2) μέσω των λύσεων που παρείχε, ενώ αύξησε την παροχή «πράσινης» και ασφαλούς ηλεκτρικής ενέργειας σε 5,5 εκατομμύρια ανθρώπους. Επιπλέον, περίπου 70.000 άτομα επωφελήθηκαν από τα προγράμματα κατάρτισης για τη διαχείριση ενέργειας.

Η επόμενη μέρα: Μεγαλύτερη διαφάνεια, κλιματικοί στόχοι και κοινωνική δικαιοσύνη

Τα κριτήρια γύρω από το περιβάλλον, την κοινωνία και την εταιρική διακυβέρνηση έχουν αρχίσει να αποκτούν όλο και περισσότερη σημασία για όλη την αλυσίδα αξίας, κάνοντας ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη για μετρήσιμα αποτελέσματα. Παράλληλα, μεγαλώνει το ενδιαφέρον των επενδυτών, των καταναλωτών και ενδιαφερόμενων μερών για περισσότερη διαφάνεια όσον αφορά στις δράσεις των εταιρειών σε θέματα ESG.

Από την άλλη πλευρά, οι πιέσεις για επιτάχυνση της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος θα αυξηθούν, με τις εταιρείες να καλούνται να αναπροσαρμόσουν τις στρατηγικές τους για το κλίμα, επικεντρώνοντας σε πρακτικές που προωθούν τη βιωσιμότητα και ελαχιστοποιούν τις επιπτώσεις στο περιβάλλον. Η απαίτηση για δράση σε θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης και ισότητας θα ενισχυθεί και εκεί έγκειται ο ρόλος των επιχειρήσεων να εξασφαλίσουν ένα εργασιακό περιβάλλον, που προτάσσει την πολυπολιτισμικότητα και τη διαφορετικότητα, ενώ συμβάλλει στην εξάλειψη των προκαταλήψεων.

Στόχος της Schneider Electric είναι κάθε της δράση να έχει θετικό αντίκτυπο, στο περιβάλλον, στην κοινωνία και στην καθημερινότητα των πολιτών. Κι ο αντίκτυπος αυτός να είναι μετρήσιμος. O πράσινος μετασχηματισμός των επιχειρήσεων είναι πλέον μέρος της επιχειρησιακής στρατηγικής των εταιρειών. Αντίστοιχα, και η στρατηγική της Schneider Electric εστιάζει σε αυτά ακριβώς τα θέματα που οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε: την κλιματική αλλαγή, την κυκλική οικονομία, την εξοικονόμηση ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος.

[1] PwCs: Global Investor Survey 2022

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ