Quotes
Η Ευρώπη πρέπει να δώσει κίνητρα στους πράσινους πρωτοπόρους
Οι πρωτοπόροι της Ευρώπης στην πράσινη τεχνολογία αντιμετωπίζουν ένα «μειονέκτημα» ως πρώτοι που πρέπει να εξαλειφθεί για να μπορέσει η ήπειρος να ανταγωνιστεί την Κίνα και τις ΗΠΑ, δήλωσε ένας κορυφαίος Ευρωπαίος μάνατζερ. . Ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος του δανέζικου γίγαντα της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων AP Møller-Maersk, δήλωσε στους Financial Times ότι τόσο το Πεκίνο όσο και η Ουάσινγκτον προσφέρουν επιδοτήσεις για να διασφαλίσουν ότι οι εταιρείες δεν έχουν κίνητρο να περιμένουν την «εξαιρετικά περίπλοκη» κίνηση των ρυπογόνων βιομηχανιών να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων. Στην Ευρώπη, ωστόσο, το κίνητρο ήταν να «προσπαθήσουν και να περιμένουν», δήλωσε ο Clerc σε συνέντευξή του στους Financial Times. «Ορισμένοι από τους πρώτους που κινήθηκαν είχαν μειονέκτημα ως πρώτοι», δήλωσε ο Clerc για την Ευρώπη. «Αυτό είναι πολύ ανησυχητικό για μένα. Το ρυθμιστικό πλαίσιο είναι τόσο σημαντικό γιατί μπορεί πραγματικά να συντομεύσει αυτή την περίοδο . Το έχουμε δει αυτό στις ΗΠΑ, στην Κίνα». Η Ευρώπη θα πρέπει να προσφέρει παρόμοια κίνητρα με εκείνα της Κίνας και των ΗΠΑ, πρόσθεσε. Τα σχόλια του Clerc έχουν βαρύτητα, καθώς η Maersk διαχειρίζεται τη δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή γραμμή μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο βάσει χωρητικότητας και θεωρείται ευρέως ως καμπανάκι του παγκόσμιου εμπορίου. Έρχονται τον ίδιο μήνα που μια έκθεση του πρώην προέδρου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντράγκι προέτρεψε την ήπειρο να γίνει πιο ανταγωνιστική ή να διακινδυνεύσει «αργή αγωνία». Μεταξύ των ευρωπαίων πρωτοπόρων στον τομέα της πράσινης ενέργειας, η εταιρεία ανάπτυξης αιολικών πάρκων Ørsted και η εταιρεία κατασκευής μπαταριών Northvolt αγωνίστηκαν τους τελευταίους μήνες. Η Ørsted τον Αύγουστο ακύρωσε τα σχέδια για μια εμβληματική μονάδα παραγωγής πράσινων καυσίμων, ενώ η Northvolt έμεινε περισσότερο πίσω από τους ασιατικούς ανταγωνιστές της στην παραγωγή κυψελών σε κλίμακα. Ο Clerc παραδέχθηκε ότι μια εταιρεία τόσο παγκόσμια όσο η Maersk μπορεί να έχει την πολυτέλεια να είναι αδιάφορη για την προσέγγιση της Ευρώπης όσο υπάρχει παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη. Είπε όμως ότι ο δανικός όμιλος - ο οποίος μεταφέρει ένα στα πέντε εμπορευματοκιβώτια στη θάλασσα - θέλει να δει την Ευρώπη να πετυχαίνει. Προς το παρόν, ωστόσο, «χάνει σιγά-σιγά». Ο ίδιος είπε: «Ο Δανός υπουργός Εξωτερικών δεν έχει καμία σχέση με την κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα: «Θα θέλαμε να έχουμε την Ευρώπη ως ένα μέρος όπου θα συνεχίσουμε να αντλούμε ταλέντα, καινοτομία, όπου θα συνεχίσουμε να ακονίζουμε το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα, αντί να πρέπει να πάμε και να το κάνουμε στο εξωτερικό και να δούμε την Ευρώπη να γίνεται μουσείο».