ESG+Stories

ADB: Ο συνοριακός φόρος άνθρακα της ΕΕ θα συμβάλει ελάχιστα στη μείωση των εκπομπών

Tι αναφέρει έκθεση της Ασιατικής Τράπεζας Ανάπτυξης (ADB).
ADB: Ο συνοριακός φόρος άνθρακα της ΕΕ θα συμβάλει ελάχιστα στη μείωση των εκπομπών

Το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επιβολή δασμών στις εισαγωγές υψηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα θα μπορούσε να πλήξει τις αναπτυσσόμενες χώρες της Ασίας, αλλά είναι απίθανο να οδηγήσει σε μεγάλες μειώσεις των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ανέφερε η Ασιατική Τράπεζα Ανάπτυξης (ADB) σε έκθεση που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα.

.

Ο μηχανισμός προσαρμογής των συνόρων άνθρακα (CBAM) εισήχθη για να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες ότι η εξωτερική ανάθεση της παραγωγής είχε θέσει μεγάλα τμήματα της αλυσίδας εφοδιασμού της ΕΕ εκτός της εμβέλειας του συστήματος εμπορίας εκπομπών (ETS), μια κατάσταση που περιγράφεται ως "διαρροή άνθρακα".

Η ADB δήλωσε ότι η CBAM αναμένεται να μειώσει τις ασιατικές εξαγωγές προς την ΕΕ, ιδίως από τη δυτική και νοτιοδυτική Ασία, ενώ ο χάλυβας από την Ινδία είναι επίσης πιθανό να δεχθεί πλήγμα. Αλλά οποιαδήποτε μικρή μείωση των εκπομπών θα αντισταθμιζόταν γρήγορα από τη συνεχιζόμενη αύξηση της παραγωγής έντασης άνθρακα σε ολόκληρη την Ασία και οι μηχανισμοί για την ανταλλαγή τεχνολογίας μείωσης των εκπομπών θα ήταν πιο αποτελεσματικοί.

"Είναι στην πραγματικότητα μια σχετικά περιορισμένη πολιτική αυτή τη στιγμή", δήλωσε ο Neil Foster-McGregor, ανώτερος οικονομολόγος της ADB. "Με τον τρόπο που αυξάνεται η κλίμακα της παραγωγής, ακόμη και αν κάνουμε αυτή την τιμολόγηση του άνθρακα ευρύτερα σε όλο τον κόσμο, θα εξακολουθήσουμε να βλέπουμε αύξηση των εκπομπών, εκτός αν δούμε μια θεμελιώδη αλλαγή στις τεχνικές παραγωγής", πρόσθεσε.

Ο νέος αυτός μηχανισμός, κοινώς αποκαλούμενος «φόρος άνθρακα στα σύνορα», αν και δεν είναι φόρος από μόνος του, θα συνίσταται στην εφαρμογή των κριτηρίων της ευρωπαϊκής αγοράς άνθρακα, όπου οι βιομηχανίες από την ΕΕ υποχρεούνται να αγοράζουν δικαιώματα, ώστε να καλύπτουν τις ρυπογόνες εκπομπές τους.

Με την αυξανόμενη τιμή ενός τόνου CO2, η ιδέα είναι να αποφευχθεί το «οικολογικό ντάμπινγκ» που θα οδηγούσε τους κατασκευαστές να μεταφέρουν την παραγωγή τους εκτός Ευρώπης, ενώ θα ενθαρρύνουν τον υπόλοιπο κόσμο να υιοθετήσει ευρωπαϊκά πρότυπα.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ