Σύμφωνα με τη μελέτη - με τίτλο European Institutions Double Down on ESG and Private Markets with Eyes on AI - περίπου τα τρία τέταρτα αυτών των ιδρυμάτων πιστεύουν ότι οι παράγοντες ESG θα αναλάβουν ακόμη μεγαλύτερο ρόλο στις επενδύσεις και στις προσλήψεις διαχειριστών τους επόμενους 12 μήνες, αναφέρεται σε ανακοίνωση της 9ης Απριλίου που εκδόθηκε παράλληλα με τη μελέτη.
.
«Ενώ η συζήτηση γύρω από τη θέση των επενδύσεων ESG γίνεται πιο περίπλοκη στις ΗΠΑ, οι Ευρωπαίοι θεσμικοί επενδυτές είναι σταθερά προσηλωμένοι στο να ενσωματώσουν τη βιωσιμότητα ακόμη πιο βαθιά στις επενδυτικές διαδικασίες και τα χαρτοφυλάκιά τους», δήλωσε ο Mark Buckley, παγκόσμιος επικεφαλής διαχείρισης επενδύσεων της Coalition Greenwich, στην ανακοίνωση.
Η μελέτη αποκάλυψε επίσης ότι τα ευρωπαϊκά θεσμικά χαρτοφυλάκια συνεχίζουν είτε να εισάγουν είτε να επεκτείνουν την κατανομή τους σε ιδιωτικά περιουσιακά στοιχεία. Περίπου το ένα τρίτο των ιδρυμάτων που συμμετείχαν στη μελέτη αναμένουν να αυξήσουν σημαντικά τις κατανομές τους σε ιδιωτικά μετοχικά κεφάλαια ή μετοχές υποδομών.
«Η αυξανόμενη κατανομή σε εναλλακτικές λύσεις αναμένεται να μεταφραστεί σε μια αυξανόμενη πληθώρα νέων εντολών για διαχειριστές στις ιδιωτικές αγορές», δήλωσε ο Christopher Dunn, επικεφαλής της διαχείρισης επενδύσεων στην ηπειρωτική Ευρώπη στην Coalition Greenwich, στην ανακοίνωση.
Τέλος, οι διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων σε ολόκληρη την ηπειρωτική Ευρώπη πειραματίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη, μια εξέλιξη που αναμένεται να φέρει επανάσταση σε κάθε πτυχή σχεδόν της επιχείρησης, από τις επενδυτικές λειτουργίες έως το μάρκετινγκ, τις πωλήσεις και την εξυπηρέτηση πελατών. Περίπου το 45% των διαχειριστών περιουσιακών στοιχείων που ανταγωνίζονται στην Ευρώπη δήλωσαν ότι έχουν ήδη εφαρμόσει λύσεις τεχνητής νοημοσύνης ή αναπτύσσουν ενεργά εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με τη μελέτη.
«Οι Ευρωπαίοι διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων πιστεύουν ότι το επαναστατικό δυναμικό της ΤΝ είναι ισχυρότερο στις επενδυτικές λειτουργίες, όπως η έρευνα και η παραγωγή ιδεών, και στο μάρκετινγκ», πρόσθεσε ο Buckley. «Ωστόσο, οι διαχειριστές πιστεύουν επίσης ότι η τεχνολογία θα έχει σημαντικό αντίκτυπο σε ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών, από τη συμμόρφωση και την εξυπηρέτηση πελατών έως τη βελτιστοποίηση χαρτοφυλακίου και τις πωλήσεις».