ESG+Stories

Μεγαλύτερη έμφαση στις εκπομπές και άλλων αερίων εκτός του CO2 δίνουν οι αεροπορικές

Η κίνηση αυτή γίνεται καθώς η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ), που εκπροσωπεί περίπου 300 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, ετοιμάζεται να συζητήσει για πρώτη φορά την επίδραση των contrails στην αύξηση της θερμοκρασίας κατά την ετήσια συνάντησή της στην Κωνσταντινούπολη την επόμενη εβδομάδα.
Μεγαλύτερη έμφαση στις εκπομπές και άλλων αερίων εκτός του CO2 δίνουν οι αεροπορικές

Οι αεροπορικές εταιρείες συγκροτούν μια ομάδα εργασίας για την αντιμετώπιση των εκπομπών και άλλων αερίων πέραν του διοξειδίου του άνθρακα (CO2), ενισχύοντας τις προσπάθειες για την αντιμετώπιση των νεφελωδών γραμμών που σχηματίζονται από αεροσκάφη και είναι γνωστές ως contrails, μια περιβαλλοντική απειλή που μέχρι τώρα είχε περάσει σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με τη ρύπανση από τον άνθρακα στην αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

.

Η κίνηση αυτή γίνεται καθώς η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ), που εκπροσωπεί περίπου 300 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, ετοιμάζεται να συζητήσει για πρώτη φορά την επίδραση των contrails στην αύξηση της θερμοκρασίας κατά την ετήσια συνάντησή της στην Κωνσταντινούπολη την επόμενη εβδομάδα.

Οι γραμμές αυτές σχηματίζονται σε υγρές ατμοσφαιρικές συνθήκες και αποτελούνται από παγωμένους κρυστάλλους πάγου. Αν και δεν εκπέμπουν CO2, οι επιστήμονες λένε ότι μπορούν να παγιδεύσουν την ακτινοβολία και να την αντανακλούν πίσω στη γη, αυξάνοντας τη θερμοκρασία.

Ξεκινώντας από φέτος, η ειδική ομάδα θα συντονίσει τις προσπάθειες των ερευνητών και των αεροπορικών εταιρειών για τον περιορισμό της δημιουργίας contrails σε μια προσπάθεια να ενθαρρύνει τον τομέα να κάνει περισσότερα, δήλωσε η ΙΑΤΑ.

Η ιδέα είναι να «προβλεφθούν με ακρίβεια οι συνθήκες που ευνοούν τον σχηματισμό contrails και να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι», δήλωσε εκπρόσωπος της ΙΑΤΑ απαντώντας σε ερώτημα του Reuters.

Αλλά ορισμένοι ερευνητές και περιβαλλοντικές ομάδες -που υποστηρίζονται από εταιρείες που ισχυρίζονται ότι μπορούν να βοηθήσουν στην επίλυση του προβλήματος- λένε ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν κάνει πολύ λίγα για να αντιμετωπίσουν το συγκεκριμένο ζήτημα. Σύμφωνα με τους εν λόγω εμπειρογνώμονες, η έρευνα δείχνει ότι οι εκπομπές των υπόλοιπων αερίων μπορεί στην πραγματικότητα να είναι πιο επιβλαβείς από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Εταιρείες όπως η SATAVIA στο Ηνωμένο Βασίλειο και η Estuaire με έδρα το Παρίσι χρησιμοποιούν ένα ψηφιακό μοντέλο προσομοίωσης για να βοηθήσουν στον εντοπισμό των σημείων υγρού αέρα που θεωρούνται πιο πιθανό να προκαλέσουν contrails, προσφέροντας σε ορισμένες περιπτώσεις εναλλακτικές διαδρομές που δεν δημιουργούν τις χαρακτηριστικές ουρές στον ουρανό.

Μέχρι σήμερα, μόνο μερικές αεροπορικές εταιρείες έχουν ανακοινώσει επενδύσεις για την πρόληψη των contrails, ενώ άλλες υποστηρίζουν ότι τα νέα σχέδια πτήσης που αποφεύγουν τον υγρό αέρα προκαλούν στην πραγματικότητα μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων και, επομένως, απελευθερώνουν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα.

Άλλοι λένε ότι η επιστήμη πίσω από τον αντίκτυπο των contrails δεν είναι αρκετά ισχυρή.

Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές δίνουν επίσης μεγαλύτερη έμφαση στο θέμα μετά από πιέσεις από ομάδες πρασίνων. Οι νέοι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εμπορία εκπομπών που θα τεθούν σε ισχύ το 2025 θα αναγκάσουν τις αεροπορικές εταιρείες να παρακολουθούν και να αναφέρουν τις εκπομπές αερίων.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να επιτύχουν καθαρές μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050, κυρίως με την υιοθέτηση βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας (SAF), σπάνια εναλλακτικά καύσιμα που παράγονται από ανανεώσιμες πηγές -όπως βιοκαύσιμα ή συνθετικά καύσιμα- και χρησιμοποιούνται για την τροφοδοσία των αεροσκαφών.

Με έδρα το Κέιμπριτζ της Αγγλίας, η SATAVIA λέει ότι εστιάζοντας τόσο πολύ στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, η βιομηχανία θα πληρώσει περισσότερα χρήματα για μια λύση που θα μπορούσε να πάρει χρόνια για να έχει αποτέλεσμα.

«Το κόστος της κλιμάκωσης της SAF ανέρχεται σε τρισεκατομμύρια, αλλά το κόστος της επίλυσης αυτού του προβλήματος που δεν αφορά το διοξείδιο του άνθρακα είναι πιθανότατα μόνο δεκάδες εκατομμύρια», δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος Adam Durant.

moneyreview.gr με πληροφορίες από reuters

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ