ESG+Stories

Τα 7 βήματα για την ανάπτυξη και εφαρμογή μιας στρατηγικής ESG

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει μία επιχείρηση για να εκπονήσει μία στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης που θα έχει μετρήσιμα αποτελέσματα. 
Τα 7 βήματα για την ανάπτυξη και εφαρμογή μιας στρατηγικής ESG

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι επενδυτές, οι εργαζόμενοι και οι πελάτες εξετάζουν τις στρατηγικές, τις πρακτικές και τις επιδόσεις των εταιρειών σε θέματα ESG, όταν αποφασίζουν πού και με ποιον θα συνεργαστούν ή σε ποιον θα επενδύσουν. Η αυξανόμενη υιοθέτηση των επενδύσεων ESG αποτελεί απειλή για τους οργανισμούς που δεν έχουν αναπτύξει στρατηγική ESG.

.

Οι γνωστοποιήσεις για τα ESG λαμβάνονται επίσης υπόψη περισσότερο από ποτέ - με τα ενδιαφερόμενα μέρη να αναζητούν τις δεσμεύσεις των εταιρειών για τα ESG μέσω της δημόσιας γνωστοποίησης πληροφοριών σε έναν ιστότοπο, σε εκθέσεις βιωσιμότητας, σε ετήσιες εκθέσεις ή μέσω κοινών δημοσιεύσεων αξιολόγησης. 

Ενώ οι εταιρείες βρίσκουν τρόπους για να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές προκλήσεις, είναι σημαντικό να διατηρούν τη γενική εικόνα και να δημιουργούν ένα ισχυρό πλαίσιο προγράμματος ESG που μπορεί να αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου, στις απαιτήσεις των επενδυτών και στις πολιτισμικές αλλαγές. Η προληπτική δράση στον τομέα των ESG επιτρέπει την ανάπτυξη πιο προγραμματικών στρατηγικών σε σχέση με τις εφάπαξ αντιδράσεις σε τρέχοντα γεγονότα. Ακολουθούν επτά βήματα για την ανάπτυξη και την εφαρμογή μιας στρατηγικής ESG.

Τα βήματα

  1. Εκτέλεση διαλογής επιπτώσεων
  2. Διεξαγωγή αξιολόγησης ουσιαστικότητας
  3. Αξιολόγηση της τρέχουσας κατάστασης
  4. Καθορισμός στόχων
  5. Ανάπτυξη στρατηγικού χάρτη πορείας ESG
  6. Εφαρμογή των σχεδίων δράσης
  7. Αναφέρετε την πρόοδό σας

Πριν ξεκινήσετε

Η οικοδόμηση ενός προγράμματος ESG μπορεί να είναι αποτρεπτική, όταν αναλογιστείτε όλα τα πιθανά θέματα που συνθέτουν τα "E", "S" και "G" και την πραγματικότητα ότι το ESG καλύπτει όλους τους λειτουργικούς τομείς μιας εταιρείας. Συνιστάται να επικεντρωθείτε πρώτα στη συγκρότηση μιας ομάδας διαλειτουργικών ενδιαφερομένων μερών που είναι σε θέση να εντοπίσουν και να αξιολογήσουν τους κινδύνους, τις ευκαιρίες και τις επιδόσεις της εταιρείας σας από όλες τις απαραίτητες οπτικές γωνίες, ώστε να διασφαλίσετε ότι το πρόγραμμά σας θα έχει την εσωτερική υποστήριξη για να επιτύχει.

1. Εκτέλεση διαλογής επιπτώσεων

Η ανάπτυξη μιας ουσιαστικής στρατηγικής ESG ξεκινά με τον εντοπισμό των επιπτώσεων της επιχείρησής σας και της αλυσίδας αξίας σας στους ανθρώπους και τον πλανήτη. Ο στόχος είναι να εντοπίσετε τους τομείς των δραστηριοτήτων και της αλυσίδας αξίας της επιχείρησής σας που ενέχουν τους πιο πιθανούς και σοβαρούς κινδύνους επιπτώσεων στους ανθρώπους και τον πλανήτη.

Συνιστούμε να χωρίσετε τους κινδύνους σε τρεις κατηγορίες: περιβάλλον, κοινότητες και εργαζόμενοι. Κάθε πυλώνας θα πρέπει να αποτελείται από δείκτες που βασίζονται σε σύνολα δεδομένων που αξιολογούν τον γεωγραφικό, βιομηχανικό και πρωτογενή κίνδυνο.

Ένας συνδυασμός ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων από δημόσια διαθέσιμα σύνολα δεδομένων μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την απόδοση βαθμολογίας σε κάθε κίνδυνο.

Οι πληροφορίες αυτές χρησιμοποιούνται στη συνέχεια για τον προσδιορισμό της πιθανότητας και της σοβαρότητας κάθε κινδύνου, ώστε να προκύψει μια συνολική βαθμολογία. Παρουσιάστε αυτές τις πληροφορίες οπτικά μέσω ενός χάρτη θερμότητας για να καταδείξετε εύκολα τις περιοχές που προκαλούν ανησυχία.

2. Διεξαγωγή αξιολόγησης ουσιαστικότητας

Η αξιολόγηση της ουσιαστικότητας εμπλέκει τα εσωτερικά και εξωτερικά ενδιαφερόμενα μέρη σας για να καθορίσει τη σημασία και τη συνάφεια των θεμάτων ESG από τη δική τους οπτική γωνία. Είναι σημαντικό να συμπεριληφθούν τόσο οι φωνές των εσωτερικών όσο και των εξωτερικών ενδιαφερόμενων μερών κατά την αξιολόγηση της ουσιαστικότητας, ώστε να διασφαλιστεί ότι ένα θέμα ESG δεν παραβλέπεται ούτε μεροληπτεί.

Η αξιολόγηση της ουσιαστικότητας παρέχει μια συνοπτική εικόνα των θεμάτων ESG από την οπτική γωνία των ενδιαφερόμενων μερών σας. Χωρίς κατάλληλη αξιολόγηση, οι εταιρείες συχνά καταβάλλουν ad-hoc προσπάθειες ή δεν εστιάζουν σταθερά στις προτεραιότητες συναίνεσης. Πολλά θέματα ESG μπορεί να είναι σχετικά με τα ενδιαφερόμενα μέρη της επιχείρησής σας και μπορεί να είναι δύσκολο να θέσετε προτεραιότητες για το πού να ξεκινήσετε. Η προσέγγιση των ενδιαφερόμενων μερών σας για να συγκεντρώσετε τις απόψεις τους παρέχει έναν τρόπο να ιεραρχήσετε τις δράσεις σας. Οι αξιολογήσεις της ουσιαστικότητας έχουν εξελιχθεί ώστε να εξετάζουν περισσότερα από τον επιχειρηματικό αντίκτυπο - λαμβάνοντας υπόψη θέματα από την άποψη της οικονομικής ουσιαστικότητας ("επιπτώσεις προς τα μέσα" - επιπτώσεις στην επιχείρηση) και από την άποψη της περιβαλλοντικής και κοινωνικής ουσιαστικότητας ("επιπτώσεις προς τα έξω" - επιπτώσεις της εταιρείας στην οικονομία, το περιβάλλον και τους ανθρώπους) - μια έννοια γνωστή ως διπλή ουσιαστικότητα. 

Για να συμπεριλάβετε και τα δύο, συνιστούμε να συνδυάσετε τα αποτελέσματα του ελέγχου επιπτώσεων με την αξιολόγηση της ουσιαστικότητας, ώστε να επικεντρωθείτε στα βασικά ζητήματα και τις ευκαιρίες ESG που είναι πιο πιθανό να επηρεάσουν την απόδοση της επιχείρησής σας και τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Οι αξιολογήσεις ουσιαστικότητας μπορούν να κλιμακωθούν ώστε να παρέχουν το σωστό επίπεδο πληροφόρησης για να ξεκινήσετε τον σχεδιασμό σας - σημειώνοντας ότι η σημασία των θεμάτων ESG ποικίλλει ανάλογα με τον κλάδο, την εταιρεία και τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Η αξιολόγηση της ουσιαστικότητας θα πρέπει να αποδίδει τα ακόλουθα βασικά αποτελέσματα:

  • Ένας μεθοδικός τρόπος για την ιεράρχηση των θεμάτων ESG.
  • Κατανόηση της σχετικής σημασίας κάθε θέματος για τα ενδιαφερόμενα μέρη σας.
  • Μια διαδικασία που περιλαμβάνει τις επιπτώσεις των λειτουργιών και της αλυσίδας αξίας της επιχείρησής σας στους ανθρώπους και τον πλανήτη.
  • Καθοδήγηση σχετικά με τον τρόπο έμφασης των θεμάτων στις ετήσιες εκθέσεις και γνωστοποιήσεις.
  • Παρέχει εγκυρότητα στις προτεραιότητες του ESG για επικοινωνία ή/και στρατηγική δράση.

3. Αξιολόγηση της τρέχουσας κατάστασης

Αφού γνωρίζετε ποια θέματα ESG πρέπει να θέσετε ως προτεραιότητα, είναι σημαντικό να αξιολογήσετε τα υφιστάμενα προγράμματα, τις πολιτικές, τις μετρήσεις και τις δεσμεύσεις εντός της εταιρείας σας.

Μπορείτε να το κάνετε αυτό, συνεργαζόμενοι άμεσα με διαλειτουργικούς ενδιαφερόμενους φορείς εντός του οργανισμού σας, οι οποίοι διαθέτουν εμπειρογνωμοσύνη σε κάθε θέμα προτεραιότητας ESG. Συνιστούμε να συγκεντρώσετε πρώτα πληροφορίες από εκθέσεις, πολιτικές και συστήματα δεδομένων, οι οποίες θα συμπληρωθούν από συνεντεύξεις με εσωτερικούς ενδιαφερόμενους φορείς για να παρακολουθήσετε τις λεπτομέρειες και να συλλέξετε πιο λεπτομερείς πληροφορίες. Η αξιολόγηση αυτή σας επιτρέπει να αποτιμήσετε την τρέχουσα κατάσταση της εταιρείας σας και να μετρήσετε τη σχετική ωριμότητα των ESG σε ολόκληρο τον οργανισμό.

Ενδέχεται να εντοπίσετε απομονωμένες δραστηριότητες ESG εντός του οργανισμού σας, οι οποίες δεν έχουν συμπεριληφθεί στην εταιρική στρατηγική ή τις επικοινωνίες σας. Η ενσωμάτωση της συγκριτικής αξιολόγησης των ομότιμων εταιρειών στην αξιολόγηση είναι ένας καλός τρόπος για να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικά με την ωριμότητα των ανταγωνιστών σε θέματα ESG και να αναλύσετε τις προκλήσεις, τις ευκαιρίες και τις κορυφαίες πρακτικές ESG του κλάδου, τις οποίες μπορείτε να συγκρίνετε με την τρέχουσα κατάσταση της εταιρείας σας.

4. Καθορισμός στόχων

Τώρα που γνωρίζετε τη βασική γραμμή ESG, είστε έτοιμοι να αρχίσετε να καθορίζετε τον τρόπο με τον οποίο θα εστιάσετε τις προσπάθειές σας στο μέλλον. Συνιστούμε θεματικές συνεδρίες εργασίας με τα βασικά ενδιαφερόμενα μέρη για να καθορίσετε ένα όραμα για τις επιδόσεις και τους στόχους σας στον τομέα των ESG που εστιάζουν σε:

ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ

Τι κάνετε ήδη καλά και πρέπει απλώς να το διατηρήσετε ή να το κοινοποιήσετε; Αυτό μπορεί να είναι κάτι όπως η «συμμόρφωση με τους ισχύοντες κανονισμούς για την ασφάλεια των προϊόντων» - κάτι που θεωρείταισημαντικό για την επιχείρηση να το διατηρήσει. Αυτά μπορεί να είναι στοιχεία ESG για τα οποία δεν σχεδιάζετε να δώσετε προτεραιότητα σε πόρους βραχυπρόθεσμα, ούτε τα θεωρείτε ως ευκαιρία για την παροχή σημαντικής αξίας ESG. 

Ωστόσο, η διατήρησή τους στην πορεία είναι σημαντική, ώστε να αποφασίσετε να διατηρήσετε τις τρέχουσες προσπάθειες για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης.

ΒΕΛΤΙΩΣΗ

Σε ποιους τομείς μπορείτε να κάνετε σταδιακές βελτιώσεις για να ευθυγραμμιστείτε καλύτερα με τους ομολόγους σας, να ικανοποιήσετε τις προσδοκίες των ενδιαφερομένων μερών ή να επιδείξετε τη δέσμευσή σας στην ESG; Για παράδειγμα, μπορεί να έχετε προγράμματα ένταξης και ποικιλομορφίας εσωτερικά, αλλά ελάχιστη επικοινωνία με το εξωτερικό κοινό σχετικά με το πώς και γιατί αυτά είναι σημαντικά για την εταιρεία. Ο στρατηγικός σας στόχος μπορεί να είναι να αναφέρετε εξωτερικά βασικές μετρήσεις ένταξης και ποικιλομορφίας και να θέσετε έναν στόχο για βελτίωση.

ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ 

Πού μπορείτε πραγματικά να εντείνετε τις υφιστάμενες προσπάθειές σας για να αποκτήσετε ηγετική θέση στον κλάδο στον τομέα της ESG; Συνιστούμε να επιλέξετε ένα έως τρία θέματα για να δώσετε προτεραιότητα στην προσπάθειά σας και να επιδιώξετε την ηγετική θέση στον κλάδο. Ίσως έχετε ήδη υπολογίσει και κοινοποιήσει το αποτύπωμα άνθρακα σας και έχετε θέσει στόχους εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε επίπεδο τοποθεσίας, οπότε ο στρατηγικός σας στόχος μπορεί να είναι η ολοκλήρωση ενός σχεδίου απαλλαγής από τον άνθρακα σε ολόκληρη την εταιρεία και ο καθορισμός ενός επιστημονικά τεκμηριωμένου στόχου.

Ένα φυσικό επόμενο βήμα μετά την απόφαση για τους στόχους είναι ο καθορισμός στόχων. Οι στόχοι είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μετρήσετε τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων σας, να βελτιώσετε τις επιδόσεις της εταιρείας σε βασικούς τομείς, να τοποθετήσετε την εταιρεία σας καλά μεταξύ των ομόλογων εταιρειών και να ενσωματώσετε περαιτέρω τις πρακτικές ESG στην επιχείρηση. Οι δημόσιοι στόχοι βοηθούν επίσης στην ενημέρωση των ενδιαφερομένων και καταδεικνύουν τη δέσμευση για τις φιλοδοξίες σας.

Υπάρχουν ορισμένα πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη σας όταν θέτετε στόχους, όπως:

  • Ποιο πλαίσιο απαιτείται για τους προτεινόμενους στόχους σας;
  • Πώς μπορούν να αξιολογηθούν οι επιδόσεις και η επίτευξη του στόχου σας;
  • Πόσο φιλόδοξοι θέλετε να είστε όσον αφορά τις ημερομηνίες-στόχους;
  • Ποιοι μοχλοί πρέπει να κινηθούν άμεσα ή έμμεσα;

Οι στόχοι ESG δεν είναι μονοσήμαντοι - θα πρέπει να προσαρμόζονται στη συγκεκριμένη επιχείρηση και στον αντίκτυπό σας.

Συχνά συνίσταται να θέσετε έναν ευρύ και φιλόδοξο στόχο με υποστηρικτικούς στόχους ή «επιμέρους στόχους» που είναι μετρήσιμοι, πιο εύπεπτοι και συχνά προορίζονται να ολοκληρωθούν σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Είναι επίσης σημαντικό να εξετάζετε ποιες είναι οι κινητήριες δυνάμεις των στόχων σας όταν αποφασίζετε πώς και πότε να επικοινωνείτε τους στόχους εξωτερικά.

Σε αυτό το στάδιο, συνιστούμε να παρουσιάσετε το σχέδιο των στόχων σας στην ηγετική ομάδα, το Διοικητικό Συμβούλιο και τα συμβούλια βιωσιμότητας. Με τη συμμετοχή αυτών των ενδιαφερομένων από νωρίς στη διαδικασία, θα επιτύχετε συναίνεση γύρω από την κατεύθυνσή σας και θα συγκεντρώσετε την υποστήριξη που μπορεί να χρειαστεί για τη δημιουργία ομάδων πόρων ή προγραμμάτων.

5. Ανάπτυξη στρατηγικού χάρτη πορείας ESG

Ένα πρόγραμμα ESG δεν θα αντέξει αν δεν έχει ένα πλαίσιο που να περιγράφει με σαφήνεια πού το όραμα και ο σκοπός του οργανισμού σας συναντούν τις προτεραιότητες ESG. Ένας στρατηγικός χάρτης πορείας παρέχει ένα πειστικό πλαίσιο ESG που δίνει στα ενδιαφερόμενα μέρη μια σαφή εικόνα των δυνάμεων, των στόχων και της κατεύθυνσής σας. Η ανάπτυξη ενός χάρτη πορείας θα πρέπει να περιγράφει πρωτοβουλίες, δράσεις και πόρους και να εξασφαλίζει τη λογοδοσία για τις βασικές δράσεις.

Για να ξεκινήσετε, συνιστάται να διεξάγετε μια ανάλυση του χάσματος μεταξύ της τρέχουσας κατάστασης και του οράματος και των στόχων σας για να εντοπίσετε τι μπορεί να λείπει, ώστε να μπορέσετε να χαράξετε στρατηγική και να σχεδιάσετε αναλόγως το μέλλον.

Ανάλογα με το πού βρίσκεστε στην κλίμακα καταλληλότητας, τα κενά μπορεί να είναι τόσο μικρά όσο η ανάγκη συλλογής μιας ακόμη μέτρησης ή τόσο μεγάλα όσο η ανάγκη σύστασης ενός συμβουλίου βιωσιμότητας για τη λήψη βασικών αποφάσεων για τη συνέχεια.

Η κατανόηση των κενών μεταξύ της τρέχουσας κατάστασης και του πενταετούς στόχου σας θα βοηθήσει στον καθορισμό των πρωτοβουλιών, των δράσεων και των πόρων για τον οδικό χάρτη σας.

Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να υπενθυμίσετε το επίπεδο φιλοδοξίας που προσδιορίσατε προηγουμένως κατά τη διάρκεια της συνεδρίας οράματος και στόχων και να θέσετε σε εφαρμογή μια λογική προσέγγιση στην οποία ξέρετε ότι μπορείτε να δεσμευτείτε, συχνά μέσω ενός σταδιακού σχεδίου με μετρημένα βήματα στην πορεία.

Κατά τη δημιουργία ενός πλαισίου, είναι σημαντικό να εξετάσετε πώς εφαρμόζεται σε ολόκληρο τον οργανισμό σας (ανά τύπο λειτουργίας, περιοχή; κ. λπ. ) και πώς θα παρακολουθείτε την πρόοδο για την επίτευξη των στόχων.

6. Εφαρμογή των σχεδίων δράσης

Η αποτελεσματική εφαρμογή ενός προγράμματος ESG απαιτεί την ενσωμάτωση του ESG στις επιχειρηματικές πρακτικές και διαδικασίες. Πρέπει να σχεδιάσετε προγράμματα για να παραμείνετε σε φόρμα όλο το χρόνο, ώστε να είστε προετοιμασμένοι όταν οι προβολείς του ESG πέσουν πάνω στην εταιρεία σας. Ακολουθούν μερικές βέλτιστες πρακτικές για να διασφαλιστεί η επιτυχής εφαρμογή:

  • Προσδιορίστε σαφή και μετρήσιμα αποτελέσματα που καθορίζουν πώς φαίνεται η επιτυχία για εσάς.
  • Χρησιμοποιήστε κεντρικά συστήματα διαχείρισης ή λογισμικό δεδομένων για να παρακολουθείτε πιο εύκολα και να βελτιώνετε βασικές μετρήσεις και απόδοση.
  • Ορίστε έναν τακτικό ρυθμό επικοινωνίας και ενημερώσεων για τα βασικά ενδιαφερόμενα μέρη για να αξιολογούν συνεχώς τους στόχους, να ενημερώνουν δεδομένα και να συγκρίνουν τις βέλτιστες πρακτικές.

Παρακολουθώντας συνεχώς τα σχέδιά σας, μπορείτε να ενημερώνεστε για τις προσαρμογές που μπορεί να χρειαστούν για να παραμείνετε σε τροχιά προς τους στόχους σας. Αν και είναι πολύτιμο να υπάρχει επίβλεψη του ESG σε εταιρικό επίπεδο, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η πραγματική πρόοδος συμβαίνει επί τόπου.

Οι ομάδες των εγκαταστάσεων σας πιθανότατα θα χρειαστούν λεπτομερείς συστάσεις και καθοδήγηση για να επιτύχουν απτά αποτελέσματα καθώς οδηγείτε την υπευθυνότητα από τα μέλη της ομάδας που είναι υπεύθυνα για την εφαρμογή των ενεργειών.

7. Αναφέρετε την πρόοδό σας

Όπως με τον καθορισμό στόχων, δεν υπάρχει μια προσέγγιση «ενιαίου μεγέθους για όλους» για την αναφορά ESG. Ανεξάρτητα από τα πρότυπα, τα πλαίσια ή τις οδηγίες που χρησιμοποιούνται για την αφήγηση της ιστορίας σας, το πιο σημαντικό στοιχείο της αναφοράς είναι η επικοινωνία των πληροφοριών σας εξωτερικά με συνοπτικό και σαφή τρόπο.

Για να αναπτύξετε την αναφορά σας, πρέπει πρώτα να αποφασίσετε τι θέλετε να επιτύχει η αναφορά σας. Ιδανικά θα πρέπει να είναι ένας συνδυασμός:

  • Κοινοποίηση στρατηγικής ESG στα ενδιαφερόμενα μέρη, ενώ αποδεικνύεται ευθυγράμμιση με τους επιχειρηματικούς στόχους. Επισήμανση πολιτικών και προγραμμάτων ESG που ήδη εφαρμόζονται.
  • Κοινή χρήση στόχων και μετρήσεων ESG.
  • Αξιολόγηση της προόδου και των δεσμεύσεών σας σε τομείς προτεραιότητας ESG.

Είναι καλό να ξεκινήσετε προσδιορίζοντας το βασικό κοινό σας και προσδιορίζοντας τι θέλουν να μάθουν. Εκτός από το να αποφασίσετε τι θα αναφέρετε, πρέπει επίσης να λάβετε υπόψη πώς θέλετε να αποκαλύψετε πληροφορίες με άμεσο και αποτελεσματικό τρόπο, διασφαλίζοντας ότι θα αναφέρετε θέματα που είναι πιο σημαντικά για την εταιρεία σας.

Είναι σημαντικό για τα ενδιαφερόμενα μέρη να έχουν εύκολη πρόσβαση στις πληροφορίες ESG σας. Συνιστούμε να έχετε μια αναφορά PDF διαθέσιμη στον ιστότοπό σας ή/και να οργανώσετε μια ειδική σελίδα προορισμού ESG για να σηματοδοτήσετε τις δεσμεύσεις σας και να παρέχετε σαφείς και έγκαιρες επικοινωνίες. Καθώς ωριμάζετε και προχωράτε, μπορείτε να ενσωματώσετε βασικές πληροφορίες σε ευρύτερες εταιρικές αναφορές, όπως εκθέσεις πληρεξουσίου ή ετήσιες, παρουσιάσεις επενδυτών ή επικοινωνίες πελατών.

Εκτός από την εξωτερική επικοινωνία, είναι καλό να παρέχετε τακτικές εσωτερικές ενημερώσεις για να ενισχύσετε τη σημασία του ESG για τον οργανισμό και να αναγνωρίσετε τη συμβολή των εργαζομένων στην επίτευξη των στόχων. Τέλος – επανεξετάζετε και ενημερώνετε τακτικά τη στρατηγική ESG σας για να διασφαλίζετε ότι η εταιρεία σας παραμένει ευθυγραμμισμένη με τις προσδοκίες των ενδιαφερομένων και των επιχειρήσεων. Αυτή δεν είναι μια αξιολόγηση εφάπαξ, αλλά μια ζωντανή στρατηγική που πρέπει να συνεχίσετε να καλλιεργείτε και να μεγαλώνετε.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ