ESG+Stories

STORIES

Coffee Island: Με το βλέμμα στραμμένο στο ηθικό επιχειρείν δημοσιεύει το πρώτο ESG Report

Coffee Island: Με το βλέμμα στραμμένο στο ηθικό επιχειρείν δημοσιεύει το πρώτο ESG Report

Μετά την περσινή δέσμευσή της η εταιρία παρουσίασε την πρώτη έκθεση βιωσιμότητας (ESG REPORT), που εστιάζει σε τρεις βασικούς πυλώνες: Άνθρωπος-Περιβάλλον-Προϊόν.

Η Coffee Island που κλείνει φέτος τα 25 χρόνια παρουσίας της στον χώρο της καφεστίασης, αριθμεί 430 καταστήματα franchise σε όλη τη χώρα, με το 39% αυτών να βρίσκονται στην ελληνική περιφέρεια. Συνεργάζονται με 1.180 Έλληνες προμηθευτές, και-όπως ανέφερε ο  CEO Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος- το 2023  έκλεισαν με κύκλο εργασιών ύψους 37 εκατομμυρίων ευρώ. «Το “μένουμε Ελλάδα” δεν είναι εύκολο και κοστίζει ακριβά. Αγαπάμε όμως βαθιά αυτή τη χώρα και θέλουμε να την στηρίζουμε έμπρακτα» δήλωσε, ενώ σχολίασε τις εξωστρεφείς κινήσεις της εταιρίας αναφέροντας «ήδη στην Αίγυπτο λειτουργούν πέντε καταστήματα της εταιρίας μας, ενώ έχει δημιουργηθεί και μεταποιητική μονάδα για την επεξεργασία καφέ. Έχουμε τη χαρά να σας ανακοινώνουμε σήμερα το άνοιγμά μας και στην Ινδία! Αρχές Δεκέμβρη θα αρχίσει η λειτουργία καταστήματός μας, σε μια χώρα-παραγωγό καφέ

«Μετρήσιμοι και ανιχνεύσιμοι οι στόχοι για το ESG»

Προκειμένου να στηθεί ο τομέας του ESG στην Coffee Island, οι υπεύθυνοι βρέθηκαν μπροστά στο ερώτημα του πού θα πρέπει να δοθεί έμφαση, ώστε να προκύψει ένα αποτελεσματικό πλάνο βιωσιμότητας για την εταιρία.

Όπως ανέφερε ο κ.Κωνσταντινόπουλος: «Θέλαμε να εξασφαλίσουμε σαφείς ενέργειες χωρίς κανέναν υποκειμενικό παράγοντα. Θέλαμε τα αποτελέσματα των στόχων που θέταμε για το ESG να είναι μετρήσιμα και ανιχνεύσιμα

Δημιούργησαν λοιπόν ένα πλήρες ερωτηματολόγιο σχετικά με την βιωσιμότητα και την εταιρική ευθύνη, το οποίο διανεμήθηκε σε 3.250 stakeholders μεταξύ των οποίων ήταν παραγωγοί, στελέχη, ακόμα και καταναλωτές. Με βάση τα ευρήματα από το ερωτηματολόγιο και τους 17 στόχους για τη Βιώσιμη ανάπτυξη που έχει θέσει η Ε.Ε., κατάφεραν να καθορίσουν τους τρεις βασικούς πυλώνες στους οποίους θα επικεντρώνονταν και δημιουργήθηκε το τρίπτυχο: Άνθρωπος-Περιβάλλον-Προϊόν.

coffee island
Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO Coffee Island

Περιβάλλον

Ενσωματώνοντας καινοτόμες πρακτικές κυκλικής οικονομίας, η εταιρεία συνεργάζεται με την Coffee Eco για να αξιοποιήσει τα υπολείμματα καφέ, μετατρέποντάς τα σε βιώσιμα προϊόντα, όπως καλλυντικά και βιοπλαστικά. Κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, η Coffee Eco διαχειρίστηκε 50 τόνους υπολειμμάτων καφέ από τα καφεκοπτεία Coffee Island, μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 9 τόνους ισοδύναμου CO2.

Με στόχο την περαιτέρω μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, η εταιρεία χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά στις συσκευασίες της, έχοντας καλύψει τις ανάγκες της με 131,66 τόνους ανακυκλωμένων υλικών. Μέσα σε δύο χρόνια, κατάφερε να διπλασιάσει τη χρήση τους και να μειώσει τον όγκο των απορριμμάτων και των υλικών που χρειάζονται ανακύκλωση.

Παράλληλα, η εταιρεία επένδυσε στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, καλύπτοντας το 55% των ενεργειακών αναγκών των κεντρικών της γραφείων και το 64% των αναγκών στο εργοστάσιο της στη ΒΙ.ΠΕ. Πατρών.

Προϊόν

Η Coffee Island συνεργάζεται με 26 φάρμες σε 12 χώρες, ενισχύοντας το εισόδημα των τοπικών παραγωγών και προωθώντας υπεύθυνες καλλιεργητικές πρακτικές. Ενσωματώνοντας την προμήθεια καφέ από συγκεκριμένες φάρμες σε πρωτοβουλίες βιώσιμης ανάπτυξης, συνεργάζεται με την οργάνωση Water to Thrive για την κατασκευή ενός πηγαδιού στην επαρχία Σιντάμα της Αιθιοπίας, εξασφαλίζοντας πόσιμο νερό σε 500 άτομα.

coffee island

Επιπλέον, μέσω της συνεργασίας της με τη φάρμα Gisanga στη Ρουάντα, στηρίζει τις γυναίκες παραγωγούς της φάρμας, προσφέροντας περισσότερες ευκαιρίες για τις ίδιες και τις οικογένειές τους και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής τους. Όπως ανέφερε ο διευθυντής Marketing της Coffee Island Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, «Όταν πήγαμε στη Ρουάντα, είδαμε ότι αυτές οι γυναίκες δούλευαν πολύ σκληρά, συντηρώντας όλη την οικογένεια μιας και οι άντρες τους έλειπαν στον εμφύλιο πόλεμο. Σήμερα οι ίδιες γυναίκες έχουν σταθερό εισόδημα, ίση μεταχείριση και ευκαιρίες εκπαίδευσης για τα παιδιά τους

coffee island
Παναγιώτης Κωνσταντινόπουλος, Managing Director στην εταιρεία “Coffee Island”

Η Coffee Island διατηρεί ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής για να διασφαλίζει την ποιότητα των προϊόντων της, εφαρμόζοντας πιστοποιήσεις ISO 22000 και Halal, ενώ πρόσφατα απέκτησε πιστοποίηση βιολογικής παραγωγής και σήμανσης βιολογικών προϊόντων. Σταθερά, κατά την περίοδο 2021-2023, διατήρησε μηδενικά περιστατικά μη συμμόρφωσης, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της στην ασφάλεια και την υπευθυνότητα.

Άνθρωπος

Η δέσμευση της Coffee Island στους ανθρώπους και τις κοινότητες εκτείνεται σε όλη την Ελλάδα, στηρίζοντας κοινωνικά παντοπωλεία, δομές σίτισης, καθώς και εκπαιδευτικές, αθλητικές και πολιτιστικές δράσεις. Συγκεκριμένα το έτος 2022-2023 δόθηκαν 77.000 ευρώ για την ενίσχυση φορέων και δομών κοινωνικής συνοχής. Ενώ την ίδια χρονιά 100.000 ευρώ επενδύθηκαν σε χορηγίες προς κοινωνικά παντοπωλεία και φορείς για παροχή σίτισης.

Η υποστήριξη των εργαζομένων της αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τη θετική της πορεία. Στο πλαίσιο αυτό, διασφαλίζει ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον και εφαρμόζει ένα ευέλικτο σύστημα παροχών, εκπαίδευσης και ενδυνάμωσης για όλο το προσωπικό της. Συνολικά, έχει προσφέρει 120.360 ώρες εκπαίδευσης σε baristi, franchisees και εργαζόμενους, ενώ έχει μηδενικές καταγραφές σε αναφορές ή καταγγελίες για διακρίσεις, παρενοχλήσεις ή παραβιάσεις ανθρωπίνων και εργασιακών δικαιωμάτων. Τέλος η εταιρία στηρίζει έμπρακτα το «Άλμα Ζωής», τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο του Μαστού, αλλά και την πρωτοβουλία «Μίλα Τώρα» του Χαμόγελου του Παιδιού για την εξάλειψη του σχολικού εκφοβισμού.