ESG+Stories

STORIES

Μακβελ: Η εταιρεία που «σπέρνει» τα ελληνικά σιτηρά και στις 5 ηπείρους επενδύει στην συμπερίληψη και τη βιωσιμότητα

Μακβελ: Η εταιρεία που «σπέρνει» τα ελληνικά σιτηρά και στις 5 ηπείρους επενδύει στην συμπερίληψη και τη βιωσιμότητα

Στο τρέχον επενδυτικό πλάνο 12 εκατ. ευρώ, η EURIMAC έχει ενσωματώσει τόσο την ανάπτυξη προϊόντων, όσο και επενδύσεις σχετικές με τον τομέα του ESG.

Η ιστορία της EURIMAC ξεκινά το 1939, όταν ιδρύθηκε από τους αδελφούς Κωνσταντινίδη. Η εταιρεία κατέχει σήμερα ηγετική θέση στην ελληνική αγορά, ενώ το κύριο brand της, ΜΑΚΒΕΛ, είναι ένα πολύ αναγνωρίσιμο όνομα στην κατηγορία των ζυμαρικών. Από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει καταφέρει να ενσωματώσει στρατηγικές εξωστρέφειας και καινοτομίας, εδραιώνοντας τη θέση της τόσο στην εγχώρια όσο και στην παγκόσμια αγορά. Μέσα στο 2024 αποφασίστηκε ένα σημαντικό rebranding, που αφορούσε τόσο τις συσκευασίες και το λογότυπο, όσο και την εισαγωγή νέων προϊόντων με αποτέλεσμα, αύξηση του όγκου πωλήσεων το 2024 κατά 5%. Παράλληλα για το 2025 τα κέρδη αναμένονται αυξημένα λόγω της αύξησης του όγκου ενώ κι ο δανεισμός είναι μηδενικός.

Στην παρουσίαση της νέας σειράς προϊόντων χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη που, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Οδυσσέας Παπαδόπουλος, αναφέρθηκε στη στρατηγική της εταιρείας, το επενδυτικό πλάνο που υλοποιούν καθώς και για το πώς προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία αυτής της νέας σειράς προϊόντων Χαμηλού Γλυκαιμικού Δείκτη. «Οι βασικοί μας πυλώνες είναι: η εξωστρέφεια, η βιωσιμότητα και η καινοτομία» δήλωσε ο κ. Παπαδόπουλος, δίνοντας μια πρώτη εικόνα της στρατηγικής της επιχείρησης. Στον τομέα της εξωστρέφειας, παρότι η εταιρεία έχει ως κέντρο το Κιλκίς με πάνω από το 50% των προϊόντων να παράγονται εκεί, έχει αποκτήσει σημαντική εξαγωγική δράση. Συγκεκριμένα, το 55% των πωλήσεών της προέρχονται από εξαγωγές σε περισσότερες από 60 χώρες και σε κάθε ήπειρο.

μ

Σημαντικές είναι και οι κινήσεις στον τομέα της βιωσιμότητας, τόσο στο πεδίο του περιορισμού του ανθρακικού αποτυπώματος, όσο και στην ανακύκλωση. Στο μεγάλο επενδυτικό πλάνο της εταιρίας, ύψους 12 εκατ. ευρώ, έχει συμπεριληφθεί η επένδυση καύσης βιομάζας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ οι υπόλοιπες ενεργειακές ανάγκες καλύπτονται από ΑΠΕ. Συν τοις άλλοις, οι συσκευασίες είναι 100% ανακυκλώσιμες, και η εταιρία έχει φροντίσει για μια εξίσου βιώσιμη διαχείριση των αποβλήτων. Αυτό επισφραγίζεται από την πιστοποίησή της ως η πρώτη εταιρεία τροφίμων στην Ελλάδα που έφτασε στο επίπεδο platinum για τις διαδικασίες μηδενικών αποβλήτων, με 99,98% των υλικών της να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον. Εκτός από το «environmental» όμως, η EURIMAC δίνει βάση και στον «social» πυλώνα του ESG, πραγματοποιώντας σειρά δράσεων κοινωνικής ανταποδοτικότητας.

οπ
Οδυσσέας Παπαδόπουλος, CEO EURIMAC

Τέλος, ο κ.Παπαδόπουλος, αναφέρθηκε στην καινοτομία: «Για εμάς καινοτομία σημαίνει πρωτοπορία. Καινοτομία σημαίνει η χρήση βιομάζας από το 2023. Καινοτομία σημαίνει η χρήση τεχνητής νοημοσύνης από το 2020 και σήμερα τα ζυμαρικά χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη». Η νέα σειρά ζυμαρικών χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη της ΜΑΚΒΕΛ προέκυψε ως απάντηση στην αυξανόμενη ανάγκη για προϊόντα που είναι κατάλληλα για τα άτομα που θέλουν να περιορίσουν την αύξηση των σακχάρων στο αίμα, αλλά και για εκείνους που επιθυμούν να ακολουθήσουν μια γευστική και υγιεινή διατροφή. Η κίνηση αυτή, εκτός από τον καινοτομικό της χαρακτήρα, συμβάλλει και στην συμπεριληπτικότητα, μιας και δίνει λύσεις σε άτομα με σακχαρώδη διαβήτη και σχετικές παθήσεις που απαιτούν συγκεκριμένο διατροφολόγιο.

μμ

 Οι έρευνες που πραγματοποιήθηκαν από την ομάδα της εταιρείας, σε συνεργασία με εξειδικευμένα εργαστήρια, κατέδειξαν την ανάγκη για ένα προϊόν που συνδυάζει την κλασσική γεύση των ζυμαρικών με τα οφέλη του χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη. Αφού πραγματοποιήθηκαν πολλές δοκιμές και αναλύσεις, η EURIMAC συνεργάστηκε με το μοναδικό διαπιστευμένο εργαστήριο στην Ευρώπη που εξειδικεύεται στη μέτρηση του γλυκαιμικού δείκτη σύμφωνα με το ISO 26642:2010. Μέσα από αυτή τη συνεργασία, τα ζυμαρικά ΜΑΚΒΕΛ πιστοποιήθηκαν ως προϊόντα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, έχοντας εξαιρετικό αποτέλεσμα στο επίπεδο του σακχάρου στο αίμα. Μετά από μήνες μελέτης και δοκιμών, η εταιρεία ολοκλήρωσε τη διαδικασία πιστοποίησης για σπαγγέτι, πένα, κριθαράκι και λινγκουίνι.