Ο αριθμός των εταιρειών που θεωρούνται «ηγέτες» στη δράση και τη διαφάνεια για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης μειώθηκε κατακόρυφα φέτος, σύμφωνα με μια παγκόσμια μελέτη σε περισσότερες από 13.000 εταιρείες.
Μόλις 200 εταιρείες - λιγότερο από το 2 τοις εκατό εκείνων που παρείχαν πληροφορίες - βαθμολογήθηκαν με τον βαθμό Α για μέτρα για τη μείωση των επιπτώσεών τους στο κλίμα, από 280 πέρυσι. Σχεδόν 5.000 βαθμολογήθηκαν με F, η χαμηλότερη δυνατή βαθμολογία.
Δεκατέσσερις εταιρείες έλαβαν «έπαινο», συμπεριλαμβανομένης της L'Oreal, του γίγαντα καταναλωτικών αγαθών Unilever, της AstraZeneca και της Colgate Palmolive. Επίσης στη λίστα βρίσκονται οι Diageo, PepsiCo, Tetra Pak, και Lenovo. Η Procter & Gamble απέτυχε να μπει στη λίστα Α και φέτος, ωστόσο η απόδοσή της βελτιώθηκε: βαθμολογήθηκε με Α- στην κλιματική αλλαγή και Β στην ασφάλεια του νερού.
Οι εταιρείες που συμμετείχαν αντιπροσωπεύουν το 64 τοις εκατό της κεφαλαιοποίησης όλων των επιχειρήσεων παγκοσμίως, ανέφερε το Carbon Disclosure Project που πραγματοποίησε την μελέτη.
Ωστόσο, σχεδόν 17.000 επιχειρήσεις, αξίας 21 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, δεν κατάφεραν να παράσχουν ούτε βασικές πληροφορίες. Ανάμεσά τους ήταν μερικοί από τους μεγαλύτερους ρυπαντές στον κόσμο, όπως η Chevron, η Exxon Mobil και ο γίγαντας μεταλλευμάτων Glencore. Η Berkshire Hathaway του Warren Buffett, η οποία έχει επενδύσεις στον άνθρακα, δεν παρείχε πληροφορίες.
«17.000 εταιρείες που αποτυγχάνουν να κάνουν το πρώτο βήμα και να αναφέρουν τα περιβαλλοντικά τους δεδομένα είναι πάρα πολλές», δήλωσε ο Dexter Galvin, ανώτατο στέλεχος της CDP.
Για να βαθμολογηθούν με το Α, οι εταιρείες έπρεπε να επιδείξουν «ισχυρή διακυβέρνηση και επίβλεψη των κλιματικών ζητημάτων και αυστηρές διαδικασίες διαχείρισης κινδύνου». αναφέρει η CDP.
Η CDP είπε ότι ανέβασε τον πήχη σε αυτό που χαρακτηρίζει ηγετικό ρόλο για το κλίμα δίνοντας μεγαλύτερη στάθμιση σε στόχους υψηλής ποιότητας που έχουν εγκριθεί από την πρωτοβουλία Science Based Targets. Οι εταιρείες με κορυφαία βαθμολογία πρέπει να έχουν ισχυρή διακυβέρνηση και επίβλεψη των κλιματικών ζητημάτων, αυστηρές διαδικασίες διαχείρισης κινδύνου, επαληθευμένες εκπομπές 1 και 2 και να μειώνουν τις εκπομπές σε όλη την αλυσίδα αξίας τους.
Οι δημόσιες αποκαλύψεις θεωρούνται ως ένα ζωτικό βήμα για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και άλλων περιβαλλοντικών ζητημάτων όπως η αποψίλωση των δασών και η ασφάλεια των υδάτων.
Οι περιβαλλοντικές αποκαλύψεις τέθηκαν στο επίκεντρο στη σύνοδο κορυφής COP 26 για το κλίμα στη Γλασκώβη τον περασμένο μήνα. Το Ηνωμένο Βασίλειο ανακοίνωσε ότι θα απαιτήσει από τις περισσότερες μεγάλες εταιρείες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να αποκαλύψουν πώς θα αντιμετωπίζουν τους κλιματικούς κινδύνους.
Η έκθεση του CDP τόνισε εταιρείες που είχαν θετικό αντίκτυπο σε περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως η εταιρεία πληροφορικής Fujitsu, συνεργάζεται με οργανισμούς σε όλη την Ασία για να διαχειριστεί την απόκριση σε αυξανόμενους αριθμούς φυσικών καταστροφών. Το Γραφείο Πρόληψης Καταστροφών της πολιτείας Τζακάρτα χρησιμοποιεί το σύστημα διαχείρισης πληροφοριών καταστροφών της Fujitsu για να ανταποκριθεί σε περιοχές που έχουν ανάγκη.
Τα επόμενα πέντε χρόνια, το CDP θα επεκτείνει το έργο του για να καλύψει ακόμη περισσότερα περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως οι ωκεανοί, η βιοποικιλότητα, η ανθεκτικότητα, τα απόβλητα και τα τρόφιμα.