ESG+Stories

Η επιβράδυνση των πωλήσεων EV ανατρέπει τις στρατηγικές κλίματος των τραπεζιτών

Οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για το 15% περίπου των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, καθιστώντας τη μετάβαση σε καθαρότερα οχήματα κεντρικό πυλώνα των προσπαθειών για την επίτευξη των στόχων μετριασμού της κλιματικής αλλαγής.
Η επιβράδυνση των πωλήσεων EV ανατρέπει τις στρατηγικές κλίματος των τραπεζιτών

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μετατραπεί γρήγορα από ένα σπάνιο φωτεινό σημείο στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής σε αιτία ανησυχίας. Μια επιβράδυνση της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων έχει ενδεχομένως τεράστιες επιπτώσεις για την ενεργειακή μετάβαση. Έχει επίσης συνέπειες για τα πολλά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που έχουν δεσμευτεί να πρασινίσουν τα δάνεια και τις επενδύσεις που πραγματοποιούν.

.

Για δανειστές όπως η Bank of America Corp., η HSBC Holdings Plc και η JPMorgan Chase & Co. που έχουν δεσμευτεί να μειώσουν τις εκπομπές που σχετίζονται με τις χρηματοδοτικές τους δραστηριότητες σε τομείς με υψηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα, η αυτοκινητοβιομηχανία φαινόταν να έχει σχετικά καθαρό δρόμο. Σε αντίθεση με ορισμένες βιομηχανίες, όπου η επίτευξη του καθαρού μηδενός εξαρτάται από την κλιμάκωση των νέων τεχνολογιών, μια ευρέως διαδεδομένη υπόθεση ήταν ότι τα κυβερνητικά κίνητρα και η ζήτηση των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να βασιστούν σε μια ομαλή μετάβαση.

Η Ford όμως για παράδειγμα, προχωρά σε περικοπές. Η αυτοκινητοβιομηχανία καθυστερεί τα νέα ηλεκτρικά οχήματα και μειώνει τις τιμές, έχοντας αποκαλέσει τα ηλεκτρικά οχήματα "το κύριο εμπόδιο για ολόκληρη την εταιρεία αυτή τη στιγμή". Η Ford έχει προβλέψει απώλειες EV φέτος έως και 5,5 δισ. δολάρια.

Η Mercedes-Benz Group AG, η οποία σχεδίαζε να γίνει πλήρως ηλεκτρική σε ορισμένες αγορές μέχρι το τέλος της δεκαετίας, λέει τώρα ότι θα κατασκευάζει οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και υβριδικά οχήματα "μέχρι και τη δεκαετία του 2030". Εν τω μεταξύ, η Volkswagen AG έχει πάρει πίσω το φιλόδοξο σχέδιο της για τα EV, επίσης, με τη μάρκα VW να σχεδιάζει επίσης να πουλήσει περισσότερα plug-in υβριδικά, καθώς οι πωλήσεις EV επιβραδύνονται.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αισθάνονται την πίεση του ακόμα υψηλού πληθωρισμού, της υποτονικής οικονομικής ανάπτυξης σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης και της παρατεταμένης ανάκαμψης στην Κίνα. Ταυτόχρονα, το τέλος των επικερδών επιδοτήσεων ανεβάζει τις τιμές των EV, οι οποίες, σε συνδυασμό με τα κενά στις υποδομές φόρτισης, περιορίζουν το ενδιαφέρον των δυνητικών αγοραστών.

Ένας λόγος για αυτό μπορεί να είναι ότι το μερίδιο των αυτοκινητοβιομηχανιών που παράγουν μόνο ηλεκτρικά ρεύματα στις παγκόσμιες πωλήσεις νέων επιβατικών οχημάτων αυξάνεται.  Σχεδόν το 60% των πωλήσεων plug-in αυτοκινήτων θα γίνει στην Κίνα φέτος, ενώ η ανάπτυξη στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ θα επιβραδυνθεί, σύμφωνα με το BloombergNEF. Η κυβέρνηση Μπάιντεν ανταποκρίνεται εν μέρει σε αυτή τη δυναμική, εισάγοντας σαρωτικές αυξήσεις των δασμών για μια σειρά κινεζικών εισαγωγών, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων και των μπαταριών ιόντων λιθίου, καθώς οι ΗΠΑ επιδιώκουν να επεκτείνουν την εγχώρια παραγωγική ικανότητα.

Η επιβράδυνση των EV στην Ευρώπη είναι επίσης "πολύ πιθανό" να οδηγήσει σε "πολιτική παρέμβαση ως απάντηση στην άνοδο της Κίνας και των αυτοκινητοβιομηχανιών της ανατολικής Ασίας", δήλωσε ο Mahesh Roy, διευθυντής στρατηγικών για τους επενδυτές στο Institutional Investors Group on Climate Change.

Για τις τράπεζες, είναι μια υπενθύμιση ότι η επίτευξη των δικών τους στόχων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα οικονομικά και την πολιτική της μετάβασης.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ