ESG+Stories

Οι καταναλωτές επιλέγουν πλέον με βάση την υγεία και όχι το κόστος

Τα δύο τρίτα (66%) των καταναλωτών είναι πιο πιθανό να αγοράσουν κατεψυγμένα τρόφιμα που φέρουν την ένδειξη ότι προέρχονται ή παράγονται με βιώσιμο τρόπο.
Οι καταναλωτές επιλέγουν πλέον με βάση την υγεία και όχι το κόστος

Μια νέα έκθεση αποκαλύπτει ότι τα εμπορικά σήματα και οι έμποροι λιανικής πώλησης δεν μπορούν πλέον να βασίζονται στην τιμή για να προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές στη κατηγορία των κατεψυγμένων τροφίμων, καθώς η βιωσιμότητα, τα πρόσθετα και η υγεία παίζουν μεγαλύτερο ρόλο στην επιλογή των καταναλωτών από ποτέ άλλοτε.

.

Η ευκολία παρακινεί το ένα τρίτο των καταναλωτών (33%) να αγοράζουν κατεψυγμένα προϊόντα, ενώ η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής προσελκύει το ένα τέταρτο (25%). Αντίθετα, μόνο το 13% αναφέρει το κόστος ως λόγο για την επιλογή του.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Consumer Horizon Report της επιχείρησης πληροφοριών προϊόντων Vypr, έχουν αποκαλυφθεί περισσότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών, με συμπεράσματα που μπορούν να αντληθούν από όσα έχουν παρατηρηθεί στην κατηγορία των φρέσκων προϊόντων.

Τα δύο τρίτα (66%) των καταναλωτών είναι πιο πιθανό να αγοράσουν κατεψυγμένα τρόφιμα που φέρουν την ένδειξη ότι προέρχονται ή παράγονται με βιώσιμο τρόπο και ότι πάνω από τους μισούς (55%) θα πληρώσουν επιπλέον για κατεψυγμένα τρόφιμα που προέρχονται με βιώσιμο τρόπο.

Η προέλευση των κατεψυγμένων τροφίμων γίνεται όλο και πιο σημαντική, όπως συμβαίνει ήδη με τα νωπά προϊόντα, καθώς πάνω από τους μισούς (52%) καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου θεωρούν σημαντική την προέλευση των κατεψυγμένων τροφίμων. Όταν επιλέγουν κατεψυγμένα προϊόντα, πάνω από το ένα τρίτο των καταναλωτών (34%) θα ελέγξουν αν έχουν καλλιεργηθεί ή παραχθεί σε τοπικό επίπεδο.

Εκτός από τη βιωσιμότητα και την προέλευση, το 25% των καταναλωτών έλκεται από κατεψυγμένα προϊόντα με σήμα FairTrade, ενώ λίγο περισσότερο από ένας στους πέντε (24%) αναζητά βραβευμένα σήματα και ένα επιπλέον 23% αναζητά ηθικές εργασιακές πρακτικές. Τα δύο τρίτα (65%) των καταναλωτών ελέγχουν αν έχουν προστεθεί συντηρητικά, τεχνητές γεύσεις ή πρόσθετα στα κατεψυγμένα τρόφιμα.

Ο Matt Everitt, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης, σχολίασε τα ευρήματα αυτά: «Τα κατεψυγμένα τρόφιμα θεωρούνται εδώ και καιρό ο αφανής ήρωας των ραφιών των σούπερ μάρκετ με τη φήμη ότι είναι ανθυγιεινά. Η δουλειά που γίνεται τα τελευταία χρόνια από τις μάρκες, τα σούπερ μάρκετ και την Βρετανική Ομοσπονδία Κατεψυγμένων Τροφίμων (BFFF) αποδίδει καρπούς, καθώς σχεδόν εννέα στους 10 καταναλωτές (89%) πιστεύουν ότι η διατροφική ποιότητα των κατεψυγμένων τροφίμων έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, ενώ το ένα τέταρτο (26%) δηλώνει ότι η βελτίωση είναι σημαντική.

Αυτό διαμορφώνει μια εξαιρετική εικόνα για το μέλλον των κατεψυγμένων, πολύ περισσότερο που ο βασικός παράγοντας που κάνει τους ανθρώπους να είναι πιο πιθανό να ψωνίσουν κατεψυγμένα ήταν η μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων (46%), η οποία μόλις ξεπέρασε εκείνους που αναζητούν ένα κατάστημα με ευαισθησία στις τιμές (44%).

Υπάρχει ακόμη δουλειά που πρέπει να γίνει, καθώς σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (46%) συνδέουν τα κατεψυγμένα τρόφιμα με έντονη επεξεργασία ή με πρόσθετα, με το 18% να αισθάνεται έντονα έτσι. Υπάρχουν όμως θετικά σημάδια για τα κατεψυγμένα, καθώς αν οι καταναλωτές πληροφορηθούν ότι αυτό δεν ισχύει, τότε τα δύο τρίτα (66%) θα είχαν καλύτερη γνώμη, η οποία θα αυξανόταν στο 70% στην ηλικιακή κατηγορία 35-44 ετών.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ