Αυτή την στιγμή η Κίνα αποτελεί τον απόλυτο πρωταγωνιστή στην παραγωγή μπαταριών, καθώς είναι η χώρα που έχει τον πρώτο λόγο τόσο στον τομέα των πρώτων υλών, όσο και στον τομέα της παραγωγής. Ωστόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Δύσης στοχεύουν στην απεξάρτηση από την Κίνα όσον αφορά τις μπαταρίες, έως το 2030. Για να το πετύχουν αυτό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν μεγάλα ποσά στην έρευνα μπαταριών. <Θέλουν να βγάλουν στην παραγωγή μπαταρίες με όχι τόσο σπάνια ορυκτά, μειώνοντας την εξάρτησή τους από την Κίνα. Παράλληλα, θα αυξήσουν τα ποσοστά ανακύκλωσης των μπαταριών, που σήμερα στην Ευρώπη δεν έχει φθάσει στα επιθυμητά επίπεδα και υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης.
Για να το πετύχουν αυτό, οι εταιρείες μπαταριών αναμένεται να δαπανήσουν έως το 2030 ποσά άνω των 160 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με έκθεση της Goldman Sachs, η οποία υπολόγισε ότι για να πετύχουν μια αυτάρκη αλυσίδα εφοδιασμού, οι χώρες που ανταγωνίζονται την Κίνα, θα πρέπει να ξοδέψουν 78,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε μπαταρίες, 60,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξαρτήματα και 13,5 δισεκατομμύρια δολάρια για εξόρυξη λιθίου, νικελίου και κοβαλτίου, καθώς και 12,1 δισεκατομμύρια δολάρια για μεγάλα κέντρα ανακύκλωσης.
Οι αναλυτές πιστεύουν ότι η ζήτηση για έτοιμες μπαταρίες θα μπορούσε να καλυφθεί χωρίς την Κίνα μέσα στα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια, ως αποτέλεσμα των επενδύσεων στις ΗΠΑ από τους νοτιοκορεάτες ομίλους, όπως για παράδειγμα από τις εταιρείες LG και SK Hynix. Η Goldman Sachs προέβλεψε, μάλιστα, ότι το μερίδιο αγοράς των κορεατικών κατασκευαστών μπαταριών στις ΗΠΑ θα εκτιναχθεί σε περίπου 55% σε τρία χρόνια, από 11% το 2021.
Σήμερα, η Κίνα κυριαρχεί στην παραγωγή μπαταριών και πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση. Παράλληλα συνεχίζει και αυτή να επενδύει σε νέες τεχνολογίες, προκειμένου να παραμείνει ενεργά στο προσκήνιο. Τέλος, εντατικοποιεί τον ρυθμό της στο τομέα της ανακύκλωσης, που μέχρι σήμερα αξίζει να σημειώσουμε ότι τα πάει πολύ καλά.