Στις πρώτες ημέρες του "κινήματος" των βιώσιμων επενδύσεων, οι CSO συχνά εκτελούσαν λειτουργίες που παραδοσιακά συνδέονταν περισσότερο με στελέχη δημοσίων σχέσεων ή μάρκετινγκ, διαφημίζοντας τις περιβαλλοντικές, κοινωνικές και διοικητικές πρωτοβουλίες των εταιρειών τους στους επενδυτές και το κοινό.
Τώρα, καθώς οι εταιρείες αντιμετωπίζουν αντιδράσεις από το κίνημα κατά της περιβαλλοντικής και κοινωνικής ευθύνης από τα δεξιά και αυξανόμενες απαιτήσεις για πραγματική δράση για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής από τα αριστερά, οι CSO καλούνται όλο και περισσότερο να αναλάβουν καθήκοντα που συνδυάζουν καλύτερα την οικονομική επιτυχία με τους στόχους της βιωσιμότητας.
Η στροφή αυτή αντικατοπτρίζεται σε έρευνα της Deloitte, σύμφωνα με την οποία το 51% των CSO θα αναφέρεται απευθείας στον διευθύνοντα σύμβουλο το 2022, από 31% το 2020. Αλλά ακόμη και καθώς κινούνται πιο κοντά στα κέντρα εξουσίας των εταιρειών τους, πολλοί δυσκολεύονται να κάνουν ουσιαστικές τομές.
"Πολλοί CSO εντός των οργανισμών απογοητεύονται επειδή βλέπουν τον ρόλο τους ως φορέα καινοτομίας, ωστόσο η υπόλοιπη ανώτερη ηγετική ομάδα - θέλει ουσιαστικά να βοηθήσει στην προστασία της αξίας των μετόχων μαζί με όλους τους άλλους", δήλωσε η Alison Taylor, κλινική αναπληρώτρια καθηγήτρια στη Σχολή Επιχειρήσεων Stern του NYU και συν-συγγραφέας ενός πρόσφατου άρθρου με επίκεντρο τον CSO στο Harvard Business Review. "Έτσι, κατά κάποιον τρόπο, ο ρόλος του CSO αφορά πραγματικά αυτό το δίλημμα σχετικά με το ποιος είναι ο ρόλος των επιχειρήσεων στην κοινωνία και πώς αυτό εξελίσσεται εσωτερικά".
"Ένα ορισμένο ποσοστό των CSO απλώς μετατρέπονται σε εταιρικούς λειτουργούς", δήλωσε ο Adam Carrel, εταίρος στις υπηρεσίες κλιματικής αλλαγής και βιωσιμότητας της Ernst & Young, ο οποίος συνέταξε έκθεση του 2022 για την εταιρική βιωσιμότητα. "Είναι άνθρωποι που δεν περίμεναν ποτέ να γίνουν μέρος της σουίτας C και ειλικρινά λατρεύουν το γεγονός ότι έχουν ένα γωνιακό γραφείο και έναν ωραίο τίτλο εργασίας και ένα πάρκινγκ και δεν πρόκειται να το διακινδυνεύσουν αυτό προωθώντας μια μετασχηματιστική ατζέντα. Λυπάμαι που το λέω, αλλά είναι αλήθεια. Οι CSO είναι πραγματικά δέσμιοι των οργανώσεών τους".
Ο Hans-Juergen Walter της Deloitte, δήλωσε ότι οι εταιρείες πρέπει να συνεχίσουν να αυξάνουν τις δεσμεύσεις τους για τη βιωσιμότητα για να παραμείνουν ανταγωνιστικές και ότι ενώ η τελική ευθύνη ανήκει στον CEO, περισσότερες από τις μισές χρηματοπιστωτικές εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι ο CSO τους είναι ο συντονιστής της στρατηγικής για το net-zero.
Πηγή: Politico