Σε έναν κόσμο με αυξανόμενη συνείδηση για το περιβάλλον και την κοινωνική ευημερία, οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές προσδοκίες και συνήθειες. Μια πρόσφατη κοινή μελέτη της αμερικανικής εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, McKinsey, και της εταιρείας καταναλωτικής πληροφόρησης, NielsenIQ, ρίχνει φως σε αυτή την εξέλιξη, εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ξοδεύουν χρήματα για προϊόντα που προβάλλουν ισχυρισμούς σχετικά με το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση (ESG).
.
Η μελέτη εξετάζει προσεκτικά τις καταναλωτικές συμπεριφορές και διαπιστώνει μια σημαντική κλίση προς τα προϊόντα που υποστηρίζουν ισχυρισμούς που σχετίζονται με το ESG. Τα προϊόντα αυτά, αντιπροσωπεύουν το 56% της ανάπτυξης στα αντίστοιχα τμήματα, γεγονός που δείχνει ότι οι καταναλωτές δεν εξετάζουν πλέον μόνο την τιμή ή την ποιότητα των προϊόντων – εξετάζουν επίσης πόσο βιώσιμα είναι, πώς ωφελούν την κοινωνία και αν οι εταιρείες πίσω από αυτά λειτουργούν ηθικά.
Ως εκ τούτου, οι επιχειρήσεις καλούνται να αναπροσαρμόσουν τις στρατηγικές ανάπτυξης προϊόντων και marketing ώστε να ανταποκρίνονται σε αυτές τις αξίες των καταναλωτών.
Βιωσιμότητα πέρα από την εξειδικευμένη αγορά
Παλιότερα η βιωσιμότητα προσέλκυε κυρίως ορισμένες εξειδικευμένες ομάδες καταναλωτών. Ωστόσο, οι καιροί έχουν αλλάξει και τα βιώσιμα προϊόντα είναι πλέον δημοφιλή σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό. Αυτό δείχνει ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται πώς οι αγοραστικές τους επιλογές επηρεάζουν τον κόσμο. Εξετάζουν όχι μόνο την τιμή και την άμεση χρήση των προϊόντων που αγοράζουν. Αυτό αναγκάζει τις επιχειρήσεις να επανεξετάσουν τις στρατηγικές και τις προσφορές προϊόντων τους για να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση για βιώσιμες επιλογές.
Αποκωδικοποίηση του αντίκτυπου: Κατηγορίες και ισχυρισμοί
Δεν έχουν όλοι οι ισχυρισμοί και οι κατηγορίες ESG το ίδιο αποτέλεσμα. Σε ορισμένους τομείς, όπως τα τρόφιμα και η προσωπική φροντίδα, παρατηρείται ταχύτερη ανάπτυξη λόγω αυτών των ισχυρισμών, ενώ σε άλλους, όπως τα ποτά, η ανάπτυξη είναι πιο αργή. Επίσης, το πόσο κοινός ή μοναδικός είναι ένας ισχυρισμός μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές επιλέγουν τα προϊόντα, διαμορφώνοντας ένα φάσμα επιπτώσεων και ευκαιριών.
Εδώ παρουσιάζεται μια μεγάλη ευκαιρία για τις επιχειρήσεις. Εξετάζοντας το ενδεχόμενο να καλλιεργήσουν μοναδικούς και αυθεντικούς ισχυρισμούς ESG, μπορούν να αναδείξουν τα προϊόντα τους.
Η επιρροή των πολλαπλών ισχυρισμών ESG
Η μελέτη υπογραμμίζει, επίσης, ότι τα προϊόντα με διάφορους ισχυρισμούς ESG τα καταφέρνουν καλύτερα στην αγορά και φαίνονται περισσότερο αξιόπιστα στους καταναλωτές. Η ύπαρξη ενός συνδυασμού ισχυρισμών σε ένα προϊόν το βοηθά να αναπτυχθεί ταχύτερα και το καθιστά πιο ελκυστικό για τους αγοραστές. Αυτό κάνει το προϊόν να φαίνεται πιο αξιόπιστο και πιο στενά συνδεδεμένο με τους ευρύτερους στόχους της βιωσιμότητας, δημιουργώντας ισχυρότερο δεσμό με τους πελάτες που ενδιαφέρονται για αυτές τις αξίες.
Οι εταιρείες μπορούν να επωφεληθούν ενσωματώνοντας έξυπνα τους ισχυρισμούς ESG στη συνολική αποστολή και τις καθημερινές τους λειτουργίες. Η επένδυση χρόνου και πόρων σε προσεκτικό σχεδιασμό, δημιουργικότητα και στρατηγικές προσαρμοσμένες σε συγκεκριμένες κατηγορίες αποτελούν βασικά βήματα σε αυτή τη διαδικασία. Αυτές οι προσπάθειες βοηθούν τις επιχειρήσεις να εξισορροπήσουν με επιτυχία την επίτευξη κερδών με την επίδειξη δέσμευσης για βιωσιμότητα.
Καθοδήγηση στο ταξίδι της ESG
Η βιωσιμότητα είναι κάτι περισσότερο από μια απλή έννοια – είναι μια σημαντική δύναμη που οδηγεί τις καταναλωτικές δαπάνες και τις τάσεις της αγοράς. Παρόλο που η μελέτη δεν αποκαλύπτει κάθε λεπτομέρεια του τοπίου ESG, παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για τις προτιμήσεις και τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, προσφέροντας καθοδήγηση στις επιχειρήσεις που στοχεύουν στην επιτυχία της βιωσιμότητας. Σε αυτό το ταξίδι, η εξεύρεση ισορροπίας είναι το κλειδί, συνδυάζοντας γνήσιες προσπάθειες, έξυπνες στρατηγικές και ουσιαστικό αντίκτυπο στην προσέγγιση της βιωσιμότητας.