Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa ανακοίνωσε σήμερα Τρίτη ότι θα προσθέσει μια «επιβάρυνση περιβαλλοντικού κόστους» στις τιμές των εισιτηρίων ευθύς αμέσως από αυτή την εβδομάδα, η οποία θα μπορούσε να φτάσει τα 72 ευρώ (77 δολάρια) για ορισμένες πτήσεις.
.
«Η προσαύξηση προορίζεται να καλύψει μέρος του σταθερά αυξανόμενου πρόσθετου κόστους λόγω των κανονιστικών περιβαλλοντικών απαιτήσεων», ανέφερε η Lufthansa σε ανακοίνωσή της, επισημαίνοντας τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας.
Το πρόσθετο κόστος θα εφαρμοστεί σε πτήσεις που αναχωρούν από οποιαδήποτε από τις 27 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νορβηγία και την Ελβετία, ανέφερε η Lufthansa. Όλες οι πτήσεις που εκτελούνται από τον όμιλο Lufthansa, ο οποίος κατέχει αεροπορικές εταιρείες όπως η Lufthansa, η Eurowings, η Swiss and Edelweiss Air και η Austrian Airlines, θα υπόκεινται σε χρέωση.
«Το ποσό της επιβάρυνσης ποικίλλει ανάλογα με τη διαδρομή και το ναύλο της πτήσης και είναι μεταξύ 1 ευρώ και 72 ευρώ», γνωστοποίησε η Lufthansa, προσθέτοντας ότι το ακριβές ποσό θα είναι ορατό στους πελάτες κατά το στάδιο της κράτησης.
Το τέλος θα ισχύει για όλα τα εισιτήρια που εκδίδονται από τις 26 Ιουνίου – Τετάρτη αυτής της εβδομάδας – και αφορούν πτήσεις που αναχωρούν από την 1η Ιανουαρίου 2025, ανέφερε η Lufthansa.
Περιβαλλοντικοί κανονισμοί
Αρκετοί κανονισμοί που ισχύουν στην ΕΕ θα αυξήσουν το κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με τη Lufthansa.
Αυτό περιλαμβάνει ποσοστώσεις της ΕΕ για την ποσότητα βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων που χρησιμοποιούνται, οι οποίες πρόκειται να τεθούν σε ισχύ το 2025 και να αυξηθούν με την πάροδο των ετών έως το 2050.
Τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα είναι μια εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα και μπορούν να παρασκευαστούν από προϊόντα όπως χρησιμοποιημένα λάδια και λίπη, μη εδώδιμες καλλιέργειες και άλλα απόβλητα. Μπορεί επίσης να δημιουργηθεί σε μια διαδικασία που συλλαμβάνει άνθρακα από τον αέρα.
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) σημειώνει ότι τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα θα μπορούσαν να καλύπτουν περίπου το 65% της μείωσης των εκπομπών που χρειάζεται να επιτύχει η αεροπορική βιομηχανία για να φτάσει σε μηδενικούς ρύπους μέχρι το 2050.
Η Lufthansa επισημαίνει ότι οι ποσοστώσεις «θα οδηγήσουν σε πρόσθετο κόστος δισεκατομμυρίων στο μέλλον».
Η εταιρεία επεσήμανε επίσης τα συστήματα εμπορίας εκπομπών από την ΕΕ, την Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο ως παράγοντα του αυξανόμενου περιβαλλοντικού της κόστους. Αυτά τα προγράμματα ελέγχουν και περιορίζουν την ποσότητα των επιτρεπόμενων εκπομπών, με το συνολικό ανώτατο όριο να μειώνεται με την πάροδο του χρόνου.