Στο ερώτημα ποιοι μπορεί να είναι οι ενδιάμεσοι στόχοι ως το 2050 για την απανθρακοποίηση της οικονομίας επιχειρεί να απαντήσει το BNEF σε πρόσφατη έκθεσή του.
Αρχικά, υιοθετήθηκαν τρία συγκεκριμένα αξιώματα:
- Κανείς δεν θα μείνει άπρακτος. Για να επιτευχθεί μια οικονομία μηδενικών εκπομπών πρέπει να αλλάξει κάθε κλάδος.
- Ορισμένοι κλάδοι είναι αντιμέτωποι με δυσκολότερο έργο από άλλους. Υπάρχουν αυτή τη δεκαετία χαμηλότερες προσδοκίες για αυτούς ή λιγοστές λύσεις.
- Μια τακτική μετάβαση. Η αλλαγή θα γίνεται σταδιακά για να διατηρηθεί η οικονομική και κοινωνική ασφάλεια.
Το αποτέλεσμα αυτού του σκεπτικού είναι τρεις διακριτές κατηγορίες τομέων της οικονομίας.
Ο πρώτος περιλαμβάνει τον ηλεκτρισμό και τις οδικές μεταφορές, καθώς διαθέτουν ανταγωνιστικές εναλλακτικές λύσεις.
Ο δεύτερος περιλαμβάνει τομείς με αυξανόμενους ρύπους ή λιγοστές λύσεις, όπως ο χάλυβας, τα χημικά, το σκυρόδεμα και η αεροπορία. Για αυτή την κατηγορία υπάρχει η περίοδος ως το 2030 που στόχος είναι ο περιορισμός της αύξησης των ρύπων και η περίοδος ακολούθως ως το 2050 όπου στόχος θα είναι ο εκμηδενισμός.
Τέλος, έχουμε και μια τρίτη κατηγορία όπου υπάρχουν λύσεις αλλά λιγότερο ανταγωνιστικές, όπως στα κτήρια, τους σιδηρόδρομους και βιομηχανικούς υποτομείς. Για αυτούς το μονοπάτι προβλέπει μείωση ως το 2050, αλλά με βραδύτερο ρυθμό βραχυπρόθεσμα σε σύγκριση με τον ηλεκτρισμό και τις οδικές μεταφορές.
Αν οι παραπάνω καμπύλες ληφθούν υπόψη, τότε προκύπτει ότι οι εκπομπές πρέπει να μειωθούν κατά 30% ως το 2030 και έπειτα κατά 6% ετησίως ως το 2040 για να επιτευχθεί ο στόχος της συμφωνίας του Παρισιού.
Αυτή τη δεκαετία ο ηλεκτρισμός θα αναλάβει το μεγαλύτερο φορτίο με μείωση εκπομπών κατά 57% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019. Τα εμπορικά κτήρια προβλέπεται να μειώσουν τους ρύπους τους κατά 20% και οι οδικές μεταφορές κατά 11%. Επίσης, οι σιδηρόδρομοι κατά 41% αλλά σε σύγκριση με μια χαμηλή βάση. Δυσκολότεροι τομείς της βιομηχανίας θα δουν μικρές μειώσεις στα επόμενα δέκα χρόνια.
Το μεγαλύτερο μέρος της μείωσης θα έρθει από το 2030 ως το 2040 με 43% πτώση συνολικά. Στην περίοδο αυτή η μείωση στη βιομηχανία θα είναι 48%, ενώ ως το 2040 ο ηλεκτρισμός θα έχει γίνει καθαρότερος κατά 89% και οι μεταφορές κατά 80%.
Στην τελευταία δεκαετία ως το 2050 η μείωση θα είναι συνολικά 25% με 11% στην ηλεκτροπαραγωγή, 20% στις μεταφορές και 50% στις δύσκολες βιομηχανίες.