Οι ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις ιδιωτικές αερομεταφορές αυξήθηκαν κατά 46% μεταξύ 2019 και 2023, σύμφωνα με ανάλυση που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Communications Earth & Environment" του ομίλου Nature.
.
Η ιδιωτική αεροπορία χρησιμοποιείται από περίπου το 0,003% του παγκόσμιου πληθυσμού, αλλά εκπέμπει σημαντικά περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα ανά επιβάτη από ό,τι οι εμπορικές πτήσεις. Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα παρακολούθησης πτήσεων για περισσότερες από 18,5 εκατομμύρια ιδιωτικές πτήσεις που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 2019 και 2023 από σχεδόν 26 χιλιάδες ιδιωτικά αεροσκάφη τύπου business jet, τα οποία αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειονότητα της ιδιωτικής αεροπορίας. Στη συνέχεια υπολόγισαν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάθε πτήσης συνδυάζοντας το διαφημιζόμενο ποσοστό κατανάλωσης καυσίμου του μοντέλου του αεροσκάφους με τη διάρκεια της πτήσης και την τροχιά.
Όπως διαπίστωσαν, αυτές οι πτήσεις παρήγαν αθροιστικά περίπου 15,6 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα σε άμεσες εκπομπές το 2023, κατά μέσο όρο περίπου 3,6 τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ανά πτήση. Αυτό σηματοδοτεί αύξηση των εκπομπών από την ιδιωτική αεροπορία κατά 46% σε σύγκριση με το 2019.
Σχεδόν οι μισές πτήσεις ήταν μικρότερες από 500 χιλιόμετρα. Επίσης, η ιδιωτική αεροπορία συγκεντρώνεται κυρίως στις ΗΠΑ (68,7% των αεροσκαφών). Η ανάλυση των σχεδίων πτήσης εντοπίζει εκτεταμένα ταξίδια για λόγους αναψυχής, αλλά και για πολιτιστικές και πολιτικές εκδηλώσεις.
Σύμφωνα με τη μελέτη, υπήρξαν σημαντικές αυξήσεις εκπομπών γύρω από ορισμένα διεθνή γεγονότα, όπως η διεθνής σύνοδος των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή COP 28 που συνδέθηκε με 644 ιδιωτικές πτήσεις, οι οποίες παρήγαν 4.800 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου 2022 που συσχετίστηκε με 1.846 ιδιωτικές πτήσεις, οι οποίες παρήγαν 14.700 τόνους.