ESG+Stories

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες υπερτερούν των αμερικανικών στα καθαρά καύσιμα

Η Air France-KLM, εν τω μεταξύ, ήταν στην κορυφή όλων των επιβατικών αεροπορικών εταιρειών πέρυσι με 1,1% SAF.
 Οι ευρωπαϊκές εταιρείες υπερτερούν των αμερικανικών στα καθαρά καύσιμα

Στην προσπάθειά τους να περιορίσουν τις τεράστιες κλιματικές επιπτώσεις των αεροπορικών ταξιδιών, οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν συμφωνήσει να καταναλώνουν φιλικότερα προς το περιβάλλον καυσίμων. Όμως οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν μείνει πολύ πίσω σε σχέση με τις δεσμεύσεις τους, σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg Green σχετικά με τις εταιρικά περιβαλλοντικά στοιχεία για το 2023. 

.

Παρόλο που πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν υποσχεθεί να προμηθεύονται τουλάχιστον το 10% των καυσίμων από καθαρότερες πηγές μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η χρήση βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου ή «SAF» αυξήθηκε από 0,04% το 2021 σε μόλις 0,17% το 2023, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).

Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ξεπερνούν τους ανταγωνιστές τους στις ΗΠΑ και αλλού εξαιτίας μιας οδηγίας που έχει δώσει η Ευρωπαϊκή Ένωση που απαιτεί από τους αερομεταφορείς να χρησιμοποιούν 2% SAF από το επόμενο έτος. Άλλες κυβερνήσεις ακολουθούν με σχετικές νομοθεσίες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σιγκαπούρη και η Βρετανική Κολομβία. 

Αντίθετα, οι ΗΠΑ έχουν υιοθετήσει μια εθελοντική προσέγγιση, με την κυβέρνηση να προσφέρει προσοδοφόρα κίνητρα για το SAF, αλλά να μην απαιτεί από τις αεροπορικές εταιρείες να αγοράζουν τα καθαρότερα καύσιμα, τα οποία κοστίζουν περίπου τρεις φορές περισσότερο από τα συμβατικά καύσιμα αεριωθούμενων αεροσκαφών.

Ο όμιλος DHL Group ηγείται παγκοσμίως στην υιοθέτηση των SAF, καθώς πέρυσι προμηθεύτηκε περισσότερο από το 3% των αεροπορικών καυσίμων του από καθαρότερες πηγές. Για να το επιτύχει αυτό, ο μεταφορέας εμπορευμάτων με έδρα τη Βόννη της Γερμανίας αγόρασε περισσότερα καύσιμα αεροσκαφών με χαμηλότερες εκπομπές από ό,τι όλες οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ μαζί. Σε πλήρη αντίθεση με τον Ευρωπαίο ανταγωνιστή της, η FedEx Corp. με έδρα το Μέμφις δεν αγόρασε καθόλου SAF πέρυσι, παρά τη δέσμευσή της να προμηθεύεται το 30% του καυσίμου των αεροσκαφών της από καθαρότερες πηγές μέχρι το 2030.

Η Air France-KLM, εν τω μεταξύ, ήταν στην κορυφή όλων των επιβατικών αεροπορικών εταιρειών πέρυσι με 1,1% SAF. Το ποσοστό αυτό είναι περισσότερο από εξαπλάσιο του ποσοστού της ηγέτιδας εταιρείας των ΗΠΑ, United Airlines Holdings Inc., η οποία έχει διαφημίσει έντονα την επιδίωξή της για καθαρότερα καύσιμα αεριωθούμενων αεροσκαφών, αλλά χρησιμοποίησε μόλις 0,17% SAF.

Οι υπεύθυνοι πολλών αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών δήλωσαν στο Bloomberg Green ότι δεσμεύονται να αυξήσουν τη χρήση καθαρότερων καυσίμων. Στελέχη του κλάδου κάνουν λόγο για βελτίωση της κατάστασης, επισημαίνοντας τα στοιχεία της κυβέρνησης των ΗΠΑ που δείχνουν ότι η ποσότητα SAF που παράγεται ή εισάγεται στη χώρα διπλασιάστηκε το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με το σύνολο του 2023.

Πηγή: Moneyreview/Βloomberg

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ