Το σούπερ μάρκετ, εκτός από μια αναγκαστική στάση για τις προμήθειες του νοικοκυριού, πολλές φορές είναι και μια ωραία βόλτα. Αυτή η καθημερινή για τους περισσότερους διαδικασία, δεν είναι τόσο αυτονόητη για τους συνανθρώπους μας με προβλήματα όρασης. Σ΄αυτό το πρόβλημα ήρθε να δώσει λύση η Διαμαντής Μασούτης, ήδη απ΄το 2022 με το πρώτο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, φιλικό και προσβάσιμο σε άτομα με περιορισμένη όραση. Εχθές εγκαινιάστηκε το αντίστοιχο κατάστημα της γνωστής αλυσίδας και στην Αθήνα, στην περιοχή της Καλλιθέας!
.
Το νέο Masvision στην Καλλιθέα εφαρμόζει και διαθέτει όλες τις διαδικασίες και τις υλικοτεχνικές υποδομές που ενισχύουν και βελτιώσουν την αυτονομία των καταναλωτών με προβλήματα όρασης, τόσο κατά την περιήγησή τους στον χώρο, όσο και κατά τη διαδικασία επιλογής προϊόντων από το ράφι. Ακόμα και η τοποθεσία του νέου σούπερ μάρκετ είναι προσεκτικά διαλεγμένη, κοντά σε δύο σχολές τυφλών της περιοχής, ώστε άτομα που ούτως ή άλλως πηγαίνουν προς τα εκεί να κάνουν και τα ψώνια τους.
Όπως δήλωσαν στελέχη του Μασούτη: «Η επένδυση αυτή για εμάς είναι υπεράνω και κόστους και κέρδους. Ο στόχος μας είναι η προσφορά και η εξυπηρέτηση αυτών των ανθρώπων, αν το πετύχουμε, είμαστε ικανοποιημένοι». Η τοποθέτηση αυτή, έρχεται να διατρανωθεί αν συνυπολογίσουμε ότι ο Μασούτης παρέδωσε όλη την τεχνογνωσία που είχε συγκεντρώσει σε κεντρική Σχολή Τυφλών, ώστε να μπορέσουν να την υιοθετήσουν ακόμα και ανταγωνιστικές εταιρίες, σε μια προσπάθεια συνέχισης του κύκλου της προσφοράς.
Με γνώμονα την ενίσχυση τόσο της περιπατητικής, όσο και της προϊοντικής προσβασιμότητας, το κατάστημα προσφέρει απτικοακουστικό χάρτη που βρίσκεται μπροστά από τη reception του καταστήματος και δημιουργήθηκε με την πολύτιμη βοήθεια της e-Nable Greece. Με τη χρήση γραφής Μπράιγ ή με τη βοήθεια ενός στυλό που μπορεί να διαβάζει φωνητικά, δίνει νοητική κάτοψη ολόκληρου του καταστήματος. Παράλληλα, κάθε καρτελάκι προϊόντος διαθέτει απτικό υλικό που γίνεται αντιληπτό με το άγγιγμα.
Επιπλέον είναι δυνατή η ανάγνωση κωδικού προϊόντος που βρίσκεται ακριβώς κάτω από το απτικό. Η ανάγνωση γίνεται σκανάροντας τον κωδικό με χρήση εφαρμογής σε κινητό και ο καταναλωτής ακούει ποιο είναι το προϊόν, αν βρίσκεται σε κάποια προσφορά, καθώς και την τελική του τιμή.
Φυσικά σε ολόκληρο το κατάστημα υπάρχει οδηγός όδευσης πατώματος, ο οποίος είναι πλήρως αποτυπωμένος στον απτικοακουστικό χάρτη. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της Διαμαντής Μασούτης, η πρωτοβουλία αυτή έχει αγκαλιαστεί ήδη από τον κόσμο, γεγονός που τους δίνει χαρά και αισιοδοξία για το μέλλον. Αξίζει επίσης να σημειωθεί και μια ακόμα πρωτοβουλία συμπερίληψης της εταιρίας, που ισχύει σε όλα τα καταστήματά τους. Καθημερινά από τις 8 εώς τις 11 το πρωί, τα σούπερ μάρκετ λειτουργούν χωρίς μουσική, έτσι ώστε να διευκολύνουν άτομα με προβλήματα συγκέντρωσης και αυτισμού που αποδιοργανώνονται από τους έντονους και επικαλυπτόμενους ήχους.
Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων, ο Γενικός Διευθυντής της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., κύριος Θεόδωρος Γεροστεργιούδης δήλωσε: «Είναι πραγματικά ένα μοναδικό έργο και γι’ αυτό θέλουμε να ευχαριστήσουμε ειδικά τον κύριο Γιάννη Μασούτη, ο οποίος είναι εδώ σήμερα μαζί μας. Επίσης, θέλω να ευχαριστήσω και τους συνεργάτες, τον κύριο Θανάση Σιδέρη, το ΚΕΑΤ Αθηνών και τις εταιρείες Tandem και e-Nable που μας βοήθησαν και αγκάλιασαν την προσπάθειά μας. Ευελπιστούμε ότι η πρωτοβουλία μας αυτή θα αποτελέσει προτροπή και για άλλα καταστήματα να ακολουθήσουν αυτό το παράδειγμα».