Είναι γεγονός πως τα social media έχουν μεγάλη δύναμη καθώς προσφέρουν άμεση συσπείρωση εκθέτοντας πολλές φορές μεγάλες εταιρείες, οι οποίες χάνουν τη δημοφιλία τους εν μία νυκτί.
Όλοι θυμόμαστε το πρόσφατο παράδειγμα της efood, όταν ξεσηκώθηκε θύελλα αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετά από τη δημοσίευση στο facebook του μηνύματος που έστειλε στους εργαζόμενους τους, στο οποίο αναφερόταν πως η εταιρεία έθετε ως προϋπόθεση για την ανανέωση της σύμβασής του να αλλάξει η εργασιακή τους σχέση, σε συνεργασία freelancing.
Η φρενίτιδα που ακολούθησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετατράπηκε σε κατακραυγή, με αποτέλεσμα να λάβει πολιτικές και κοινωνικές διαστάσεις. Το αποτέλεσμα ήταν η εταιρεία να αποσύρει τη συγκεκριμένη πρόταση και να χάσει πολλούς πελάτες, καθώς χιλιάδες χρήστες έσβησαν την εφαρμογή.
Κάτι παρόμοιο συνέβη και στην αλυσίδα Hooters, καθώς μια αλλαγή στη στολή των Hooters σε ορισμένες τοποθεσίες ώθησε μια μερίδα από σερβιτόρες της αλυσίδας εστιατορίων να μοιραστούν τις ανησυχίες τους στο TikTok.
Σύμφωνα με τη New York Post, η εταιρεία έστειλε ειδοποίηση στα κορίτσια ότι είναι υποχρεωτική η αντικατάσταση του παλιού σορτς με το καινούργιο και αν αισθάνονται άβολα μπορούν να υποβάλλουν την παραίτησή τους.
Στα βίντεο, τα οποία έχουν συγκεντρώσει εκατομμύρια προβολές από τότε που εμφανίστηκαν στην πλατφόρμα την περασμένη εβδομάδα, οι σερβιτόροι της Hooters κρατούν τα νέα μαύρα σορτς, ενώ μοιράζονται τις σκέψεις τους. Κάποιοι μάλιστα περιγράφουν τα σορτς «σαν εσώρουχα».
Μία σερβιτόρα, η οποία ζήτησε να διατηρήσει την ανωνυμία του από φόβο μήπως απολυθεί, δήλωσε ότι όταν η ίδια και άλλοι ενημερώθηκαν για τη νέα στολή την περασμένη εβδομάδα, σε κάποιους άρεσε η αλλαγή, ενώ άλλοι ήταν λιγότερο ευχαριστημένοι.
Τα βίντεο αναζωπύρωσαν τις επικρίσεις κατά της Hooters για την προώθηση μιας ξεπερασμένης αντίληψης που επικεντρώνεται στη σεξουαλικοποίηση των σωμάτων των σερβιτόρων.
Πολλοί από τους χρήστες που μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους στο TikTok δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν να εργάζονται για την εταιρεία, πράγμα που σημαίνει ότι θα φορούν τα νέα σορτς. Ωστόσο, τα βίντεο στο TikTok που συγκέντρωσαν τις περισσότερες προβολές ήταν εκείνα που παρουσίαζαν γυναίκες οι οποίες φαινομενικά αστειεύονταν ότι σκοπεύουν να παραιτηθούν παρά να καταφύγουν στο νέο ντύσιμο.
Το βίντεο στο TikTok με την υπάλληλο του Hooters που αστειεύεται ότι θα παραιτηθεί και λέει ότι τα νέα σορτς είναι "σαν εσώρουχα" είχε περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια likes και 14,8 εκατομμύρια προβολές.
https://www.tiktok.com/@gracie.herrick/video/7016712529774644485?refere…
Αρκετοί σερβιτόροι του Hooters που δημοσίευσαν για τα νέα σορτς στο TikTok αρνήθηκαν να μιλήσουν επίσημα, φοβούμενοι ότι θα διακινδυνεύσουν τη δουλειά τους. Αλλά τα βίντεό τους παραμένουν δημόσια στο TikTok και συνεχίζουν να συγκεντρώνουν περισσότερες προβολές.
Reply to @kat.abrramo so here’s what they look like on! I had to use a tape measure for my sizing and then I still couldn’t get them off after this video :) ##uniform ##hooters ##shorts ##hooterstiktok ##college ##waitress ##restaurant ##hootersgirledition ##OneSliceChallenge
https://www.tiktok.com/@theflathootersgirl/video/7018980419760573702?re…
«Ορίστε, αυτό είναι που πρέπει να φορά… και το σιχαίνομαι» λέει η 22χρονη μπαργούμαν των Hooters Κίρστεν Σόνγκερ, ενώ ποζάρει με την παλιά και την καινούρια στολή. «Τα καινούρια μαύρα σορτσάκια, δεν έχουν κάτω μέρος, είναι στρινγκ στον καβάλο, οπότε σου κάθονται έτσι!» λέει η νεαρή κοπέλα. «Πλέον, δεν κρύβεται τίποτα από αυτά τα σορτς. Και αυτό είναι το πρόβλημα με τα νέα σορτσάκια. Γι’ αυτό όλα τα κορίτσια στα Hooters είναι εκνευρισμένα. Γιατί δεν είναι αυτό που συμφώνησα να φοράω, έναν χρόνο πριν όταν προσελήφθηκα» λέει η κοπέλα.
Σε ένα άλλο βίντεο, που δημοσιεύτηκε από τον χρήστη @ggnguyen, έχει περισσότερα από 3 εκατομμύρια likes και έχει προβληθεί περισσότερες από 16,8 εκατομμύρια φορές. Η ίδια έγραψε στη λεζάντα του βίντεο: "Που υποτίθεται ότι ταιριάζει αυτό;!;"
what’s that supposed to fit?!? ##hooterstiktok ##hooter ##hootersgirl ##StudentSectionSauce
https://www.tiktok.com/@ggnguyen/video/7016712553254374661?referer_url=…
Μετά το σάλο που προκλήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει ότι δεν υποχρέωσε τα κορίτσια και η αντικατάσταση του σορτς είναι προαιρετική.
«Εκείνες μπορούν να αποφασίσουν ποιο στιλ σορτς ταιριάζει καλύτερα στο σώμα τους και την εικόνα τους», συμπληρώνει στο μήνυμά του ο εκπρόσωπος της εταιρείας, αναφερόμενος στις σερβιτόρες της διάσημης αλυσίδας εστιατορίων.
Οι τοποθεσίες Hooters λειτουργούν από μία από τις δύο εταιρείες: Hooters of America και The Original Hooters group. Και δεν ενημερώνουν όλες οι τοποθεσίες Hooters τις στολές.
Η Hooters of America εισήγαγε τα κοντύτερα σορτσάκια στις τοποθεσίες της στο Τέξας πριν τα διανείμει σε ένα ευρύτερο φάσμα τοποθεσιών. Ωστόσο, οι τοποθεσίες που λειτουργούν με το franchise Original Hooters εξακολουθούν να απαιτούν από τους σερβιτόρους να φορούν μακρύτερα σορτς για μεγαλύτερη κάλυψη.
Ένας εκπρόσωπος του Original Hooters Group δήλωσε ότι οι τοποθεσίες του θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις ίδιες στολές που φορούσαν οι σερβιτόροι εδώ και δεκαετίες.
«Τα "αυθεντικά" εστιατόρια Hooters που βρίσκονται σε όλη την Tampa Bay, το Chicagoland και το Μανχάταν . . . δεν θα αλλάξουν την εμβληματική τους στολή με τα πορτοκαλί σορτς και τις λευκές μπλούζες που έκαναν τη μάρκα παγκοσμίως γνωστή», ανέφερε ο εκπρόσωπος.
Η Hooters of America, LLC, λειτουργεί περισσότερα από 420 εστιατόρια Hooters σε 42 πολιτείες και 29 χώρες, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της. Το Original Hooters Group - το οποίο διαθέτει συνολικά 25 τοποθεσίες στο Σικάγο, τη Νέα Υόρκη και την Tampa Bay της Φλόριντα - έχει σχεδόν πανομοιότυπο branding, αλλά λειτουργεί ξεχωριστά από το Hooters of America.
Αυτό που μένει να κρατήσουμε είναι ότι τα social media έχουν μετατραπεί σε έναν τρόπο για τη ανάδειξη παραβάσεων εργασιακών και ανθρώπινων διακαιωμάτων, φέρνοντας μία αλλαγή στα όσα ξέραμε μέχρι σήμερα.