ESG+Stories

Τα μέλη του Συμφώνου για τη Μόδα αποτυγχάνουν στους βασικούς κλιματικούς στόχους

Το Σύμφωνο για τη Μόδα, το οποίο εγκαινίασε ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν κατά τη σύνοδο κορυφής της G7 στο Μπιαρίτζ το 2019, έφερε σε επαφή μεγάλες μάρκες μόδας, λιανοπωλητές και κατασκευαστές.
Τα μέλη του Συμφώνου για τη Μόδα αποτυγχάνουν στους βασικούς κλιματικούς στόχους

Πάνω από το ένα τέταρτο των μελών της μεγαλύτερης πρωτοβουλίας βιωσιμότητας της βιομηχανίας της μόδας, η οποία καθοδηγείται από τους διευθύνοντες συμβούλους, απέτυχαν να θέσουν βασικούς κλιματικούς στόχους πέντε χρόνια μετά την έναρξή της, ενώ άλλοι έχουν αποχωρήσει σιωπηλά.

.

Το Σύμφωνο για τη Μόδα, το οποίο εγκαινίασε ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν κατά τη σύνοδο κορυφής της G7 στο Μπιαρίτζ το 2019, έφερε σε επαφή μεγάλες μάρκες μόδας, λιανοπωλητές και κατασκευαστές. Ζητά από τα μέλη, συμπεριλαμβανομένων των Inditex, H&M και Kering, να θέσουν επιστημονικά τεκμηριωμένους στόχους για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030, σύμφωνα με τη συμφωνία του Παρισιού. 

Ωστόσο, πέντε χρόνια αργότερα, 14 από τα 52 μέλη του Συμφώνου που συμφώνησαν να θέσουν στόχους δεν το έχουν κάνει και δεν έχουν δεσμευτεί ούτε για τον καθορισμό στόχων, σύμφωνα με στοιχεία από την πρωτοβουλία Science Based Targets, τον κορυφαίο ανεξάρτητο κριτή παγκοσμίως για τους εταιρικούς στόχους για το κλίμα.

Ο κλάδος είναι η πηγή του 8-10% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σύμφωνα με τον ΟΗΕ, ή σχεδόν τρεις φορές περισσότερο από τις αερομεταφορές. Αλλά η πρόοδός της στη μείωση των εκπομπών γίνεται πιο περίπλοκη λόγω των ιδιαίτερα ρυπογόνων αλυσίδων εφοδιασμού και αξίας που συχνά εκτείνονται σε πολλές χώρες.

Ενώ περίπου οι μισές από τις μεγάλες εταιρείες μόδας είχαν θέσει επαληθευμένους στόχους, οι εκπομπές τους από την ευρύτερη αλυσίδα αξίας, οι οποίες αποτελούν περίπου το 96% των εκπομπών των εμπορικών σημάτων, εξακολουθούσαν να αυξάνονται, σύμφωνα με μια έκθεση που συνέταξε φέτος η ομάδα εκστρατείας Fashion Revolution.

Ο ιταλικός όμιλος μόδας Calzedonia, η εταιρεία λιανικής πώλησης υποδημάτων Geox και η ομώνυμη μάρκα πολυτελείας του αείμνηστου σχεδιαστή της Chanel Karl Lagerfeld είναι μεταξύ των μελών που δεν έχουν θέσει στόχους.

Ο όμιλος ενδυμάτων MF Brands δεν έχει επίσης δεσμευτεί να θέσει στόχους σε επίπεδο ομίλου, αν και τρεις από τις πέντε μάρκες του το έχουν κάνει: Η Lacoste, η Gant και η γαλλική εταιρεία κατασκευής ενδυμάτων εξωτερικού χώρου Aigle.

Η Geox δήλωσε ότι βρίσκεται στη διαδικασία υπολογισμού του αποτυπώματος άνθρακα και ότι στοχεύει να ευθυγραμμιστεί με τους επιστημονικά τεκμηριωμένους στόχους το επόμενο έτος. Καμία από τις υπόλοιπες δεν απάντησε σε αίτημα σχολιασμού.

Η Eva von Alvensleben, γενική γραμματέας του Συμφώνου Μόδας, δήλωσε ότι «έχουμε επίγνωση της προόδου που πρέπει να γίνει», αναγνωρίζοντας ότι «ο κλάδος πρέπει να κινηθεί ταχύτερα και να προχωρήσει περισσότερο».

Πηγή: FT

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ