Πρόκειται για την πρώτη σημαντική πολιτική συμφωνία που επιτυγχάνεται μεταξύ των κρατών-μελών και της Ευρωβουλής, προς την κατεύθυνση της πράσινης μετάβασης της ΕΕ. Η συμφωνία που θα επικυρωθεί και τυπικά τις επόμενες βδομάδες από το Συμβούλιο και την Ευρωβουλή, ώστε να τεθεί σε ισχύ, προβλέπει την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% για τα καινούργια ιδιωτικής χρήσης θερμικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030 και κατά 55% για τα ημιφορτηγά. Πέντε χρόνια αργότερα οι εκπομπές θα μηδενιστούν δεδομένου ότι από το 2035 δεν θα πωλούνται πλέον θερμικά οχήματα στις εν λόγω κατηγορίες.
.
Τα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν σήμερα το 15% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που σημαίνει ότι η πλήρης ηλεκτροκίνηση θα συμβάλει στη δραστική μείωση των εκπομπών.
Αναπροσαρμογή της αυτοκινητοβιομηχανίας
Είναι προφανές, όπως τονίζουν στις Βρυξέλλες, ότι η συμφωνία για την αποδέσμευση από τα θερμικά αυτοκίνητα το 2035 δίνει ορατότητα στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, ώστε να προσαρμοστούν έγκαιρα και να αντεπεξέλθουν στον σκληρό ανταγωνισμό της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Σήμερα ο κλάδος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας απασχολεί, άμεσα και έμμεσα, περίπου 13 εκατομμύρια εργαζόμενους, δηλαδή το 7% των θέσεων εργασίας στην ΕΕ.
Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση εντάσσεται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, η οποία προβλέπει τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% μέχρι το 2030 και σε σχέση με τις εκπομπές του 1990, και την επίτευξη περιβαλλοντικής ουδετερότητας μέχρι το 2050.
Πηγή: DW.com