ESG+Stories

Η Wall Street γυρίζει την πλάτη στις δεσμεύσεις της για τη βιωσιμότητα

Η είδηση ότι η J.P Morgan δεν έχει πλέον ρητό στόχο χρηματοδότησης για την αντιμετώπιση της πλαστικής ρύπανσης ήταν το τελευταίο από τα άσχημα νέα. 
Η Wall Street γυρίζει την πλάτη στις δεσμεύσεις της για τη βιωσιμότητα

Την περασμένη εβδομάδα κυκλοφόρησε η είδηση ότι η Morgan Stanley είχε αθόρυβα αποσύρει έναν κεντρικό πυλώνα της στρατηγικής της για τη βιωσιμότητα: τη δέσμευση να χρηματοδοτήσει τον καθαρισμό και την πρόληψη της ρύπανσης από πλαστικό. 

.

Αντί να ανοιχτεί στους επενδυτές και τους πελάτες της σχετικά με τις προκλήσεις στην αντιμετώπιση ενός τόσο ολέθριου προβλήματος ή να αποκαλύψει τα διδάγματα που αποκόμισε από την πενταετή προσπάθεια, η επενδυτική τράπεζα απλώς σιώπησε. Η είδηση ότι ο γίγαντας της Wall Street δεν έχει πλέον ρητό στόχο χρηματοδότησης για την αντιμετώπιση της πλαστικής ρύπανσης ήρθε στο φως μόνο αφού το Bloomberg Green ρώτησε την τράπεζα γιατί -σε αντίθεση με προηγούμενες εκδόσεις- δεν υπήρχε καμία αναφορά στο ψήφισμά της για τα πλαστικά απόβλητα στην τελευταία έκθεση ESG.

Το επεισόδιο είναι απλώς η πιο πρόσφατη απεικόνιση του πόσο έχει αλλάξει το τοπίο της εταιρικής βιωσιμότητας -που ολοένα και περισσότερο δέχεται πυρά από μια σταυροφορία των Ρεπουμπλικανών υπέρ των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών. 

Το 2019, όταν η Morgan Stanley ανακοίνωσε τους στόχους της για τα πλαστικά, η εταιρεία χρησιμοποίησε διαφημιστικές πινακίδες στα κεντρικά της γραφεία στην Times Square για να ενισχύσει την υπόσχεση. 

Πολλές εταιρείες έχουν απλώς καταλήξει στο συμπέρασμα ότι είναι καλύτερα να μην λένε τίποτα για θέματα που σχετίζονται με το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση. (Όταν ρωτήθηκε από το Bloomberg, ένας εκπρόσωπος της Morgan Stanley δήλωσε ότι, ενώ τα πλαστικά απόβλητα «παραμένουν στο επίκεντρο της βιωσιμότητας» στην τράπεζα, αφαίρεσε τον συγκεκριμένο στόχο χρηματοδότησης λόγω προκλήσεων με «την ποιότητα των δεδομένων που απαιτούνται για την τήρηση των προτύπων δημοσιοποίησής μας». Η εταιρεία παραμένει επικεντρωμένη στη χρηματοδότηση της μετάβασης στο καθαρό μηδέν, σύμφωνα με την έκθεση ESG). 

Σχετικά, μια πρόσφατη ανάλυση του Bloomberg Intelligence ανέφερε ότι οι περισσότερες αμερικανικές εταιρείες έχουν «μειώσει σημαντικά» τις συζητήσεις για τo ESG και παρόμοια θέματα στις τριμηνιαίες κλήσεις για τα κέρδη. Και για εκείνες των οποίων οι στόχοι φαίνονται όλο και πιο απρόσιτοι, ο πειρασμός να σιωπήσουν είναι ακόμη μεγαλύτερος.

«Είναι όλο και πιο δύσκολο να αντιμετωπιστούν οι αποχρώσεις πολύπλοκων θεμάτων όπως η ενεργειακή μετάβαση, λόγω του αυξανόμενου διαχωρισμού σε ιδεολογικά στρατόπεδα, που με τη σειρά του μειώνει το χώρο για ειλικρινή πρακτικό διάλογο», δήλωσε ο Adam Matthews, επικεφαλής υπεύθυνων επενδύσεων στο Church of England Pensions Board, το οποίο διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία ύψους άνω των 3 δισεκατομμυρίων λιρών (3,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων). 

Ο Matthews υποστηρίζει ότι η μετάβαση σε χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ο κεντρικός πυλώνας των περισσότερων εταιρικών προσπαθειών βιωσιμότητας, απαιτεί μια «πολυετή επανασχεδίαση της παγκόσμιας οικονομίας» που θα απαιτεί «συνεχή αναβαθμολόγηση καθώς εξελίσσεται η κατανόηση των θεμάτων και των δεδομένων».

Οι εταιρείες πρέπει να έχουν το περιθώριο να αντιμετωπίσουν την πολυπλοκότητα της πρόκλησης, να εξηγήσουν πού δεν τα καταφέρνουν και να κάνουν προσαρμογές - και όχι να διαπομπεύονται με το πρώτο σημάδι ότι τα πράγματα δεν πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, δήλωσε ο Matthews. Αν και τα σχέδια θα εξελίσσονται αναγκαστικά, ο πήχης δεν πρέπει να μειωθεί, είπε.

Ο James Vaccaro, επικεφαλής καταλύτης του Climate Safe Lending Network, μιας βιομηχανικής ομάδας που εργάζεται για την επιτάχυνση της μετάβασης σε μια καθαρή μηδενική οικονομία, δήλωσε ότι αυτό που χρειάζεται από τις εταιρείες είναι «πραγματική ειλικρίνεια».

Αυτό θα περιλάμβανε «την αναγνώριση ότι η προηγούμενη στρατηγική ήταν λίγο υπερβολικά απλοϊκή», είπε. Οι εταιρείες πρέπει να αναγνωρίσουν ότι η επίτευξη των στόχων εξαρτάται από υποστηρικτικές πολιτικές και την παροχή ενημερώσεων σχετικά με την πρόοδο, γεγονός που θα βοηθούσε τους κλάδους να μάθουν από τα λάθη και τις επιτυχίες μιας εταιρείας, είπε.

Επί του παρόντος, «ο κίνδυνος να μας φωνάξουν έχει αυξηθεί σε σημείο που είναι δύσκολο να πούμε κάτι», είπε.

Για τη Sherry Madera, διευθύνουσα σύμβουλο του μη κερδοσκοπικού οργανισμού CDP με επίκεντρο το περιβάλλον, το θέμα είναι απλό: Οι εταιρείες θα πρέπει να παρέχουν λεπτομέρειες σχετικά με τους τελικούς τους στόχους και τα βήματα που σχεδιάζουν να κάνουν για να φτάσουν εκεί. Τα περισσότερα ενδιαφερόμενα μέρη δεν ενδιαφέρονται πλέον μόνο για τον προορισμό, αλλά θέλουν να κατανοήσουν και το ταξίδι, είπε η ίδια.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ