Η NASA και η Boeing θα συνεργαστούν στο πλαίσιο του προγράμματος Βιώσιμης Επίδειξης Πτήσης (Sustainable Flight Demonstrator) για την κατασκευή, δοκιμή και πτήση ενός αεροσκάφους που θα μειώνει τις εκπομπές ρύπων μέσα στη δεκαετία, σύμφωνα με ανακοίνωση της υπηρεσίας την Τετάρτη.
.
«Η NASA έχει τολμήσει να πάει πιο μακριά, πιο γρήγορα, πιο ψηλά. Με αυτόν τον τρόπο, η NASA έχει κάνει την αεροπορία πιο βιώσιμη και αξιόπιστη. Είναι στο DNA μας», δήλωσε ο διοικητής της NASA Μπιλ Νέλσον.
«Στόχος μας είναι ότι η συνεργασία της NASA με την Boeing για την παραγωγή και δοκιμή ενός επιδεικτικού αεροσκάφους πλήρους κλίμακας θα συμβάλει στην ανάπτυξη μελλοντικών εμπορικών αεροσκαφών που θα είναι πιο αποδοτικά ως προς την κατανάλωση καυσίμων, με οφέλη για το περιβάλλον, τη βιομηχανία εμπορικών αερομεταφορών και τους επιβάτες παγκοσμίως. Εάν επιτύχουμε, μπορεί να δούμε αυτές τις τεχνολογίες σε αεροπλάνα που το κοινό θα πάρει στους ουρανούς τη δεκαετία του 2030».
Η πρώτη δοκιμαστική πτήση αυτού του πειραματικού αεροσκάφους πρόκειται να πραγματοποιηθεί το 2028. Στόχος είναι η τεχνολογία αυτή να εξυπηρετεί περίπου το 50% της εμπορικής αγοράς μέσω αεροσκαφών μικρών και μεσαίων αποστάσεων ενός διαδρόμου, δήλωσε ο Νέλσον.
Οι αεροπορικές εταιρείες βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε αεροσκάφη, τα οποία ευθύνονται για σχεδόν το ήμισυ των αεροπορικών εκπομπών παγκοσμίως, σύμφωνα με τη NASA. Η ανάπτυξη νέας τεχνολογίας για τη μείωση της χρήσης καυσίμων μπορεί να υποστηρίξει τον στόχο της κυβέρνησης Μπάιντεν για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις αερομεταφορές έως το 2050, όπως ορίζεται στο σχέδιο δράσης για το κλίμα στις αερομεταφορές των ΗΠΑ. Η Boeing εκτιμά ότι η ζήτηση για τα νέα αεροσκάφη θα αυξηθεί κατά 40.000 αεροπλάνα μεταξύ 2035 και 2050.
Ο σχεδιασμός πάνω στον οποίο εργάζονται η NASA και η Boeing θα μπορούσε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων έως και 30% σε σύγκριση με τα σημερινά πιο αποδοτικά αεροσκάφη, σύμφωνα με την υπηρεσία. Ονομάζεται (Transonic Truss-Braced Wing concept), το οποίο βασίζεται σε επιμήκεις, λεπτές πτέρυγες που σταθεροποιούνται από διαγώνιους βραχίονες που συνδέουν τις πτέρυγες με το αεροσκάφος. Το σχήμα του σχεδιασμού δημιουργεί λιγότερη αντίσταση, πράγμα που σημαίνει ότι καίει λιγότερα καύσιμα. Το νέο πρόγραμμα (SFD)-Βιώσιμη Επίδειξη Πτήσης θα ενσωματώσει επίσης και άλλες οικολογικές τεχνολογίες αερομεταφορών.
«Η NASA εργάζεται για έναν φιλόδοξο στόχο ανάπτυξης τεχνολογιών που θα αλλάξουν τα δεδομένα για τη μείωση της χρήσης ενέργειας και των εκπομπών της αεροπορίας κατά τις επόμενες δεκαετίες, με στόχο την επίτευξη του στόχου της αεροπορικής κοινότητας για καθαρές μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050», δήλωσε ο Μπομπ Πιρς, αναπληρωτής διοικητής της NASA για τη Διεύθυνση Αποστολών Αεροναυτικής Έρευνας.
«Το (Transonic Truss-Braced Wing) – επιμήκεις, λεπτές πτέρυγες είναι το είδος της μετασχηματιστικής ιδέας και επένδυσης που θα χρειαστούμε για να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις και, το κρίσιμο είναι ότι οι τεχνολογίες που επιδεικνύονται σε αυτό το έργο έχουν μια σαφή και βιώσιμη πορεία προς την ενημέρωση της επόμενης γενιάς αεροσκαφών ενός διαδρόμου, προς όφελος όλων όσοι χρησιμοποιούν το σύστημα αερομεταφορών».
«Τα οφέλη από την αύξηση του λόγου διαστάσεων της πτέρυγας είναι γνωστά εδώ και πολύ καιρό, αλλά η πρόκληση της διάρθρωσης του σχεδιασμού απαιτούσε εξελίξεις στα υλικά και την κατασκευή για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο ανάπτυξης», δήλωσε ο Πιρς. «Με τη συνεργασία τους στο έργο, η NASA και η Boeing μπορούν να αναλάβουν περισσότερους κινδύνους από ό,τι μπορεί να κάνει μόνη της η αεροπορική βιομηχανία», είπε.
«Πρόκειται για ένα πειραματικό αεροσκάφος», είπε. «Δεν πρόκειται για εμπορική ανάπτυξη ενός αεροσκάφους με το οποίο θα πετάξουν σήμερα οι επιβάτες. Ο λόγος για τον οποίο πρέπει να το κάνουμε αυτό είναι επειδή πρόκειται για τεχνολογία υψηλού κινδύνου. Προσπαθούμε να επικυρώσουμε την τεχνολογία».
Η σύμπραξη, η οποία υποστηρίζεται από τη συμφωνία -(Χρηματοδοτούμενη συμφωνία Διαστημικής Πράξης) θα βασιστεί σε τεχνική εμπειρογνωμοσύνη και εγκαταστάσεις και 425 εκατομμύρια δολάρια από τη NASA για επτά χρόνια. Εν τω μεταξύ, η Boeing και οι εταίροι της θα συνεισφέρουν τα υπόλοιπα 725 εκατομμύρια δολάρια και το τεχνικό σχέδιο.
«Είναι τιμή μας να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας με τη NASA και να επιδείξουμε τεχνολογία που βελτιώνει σημαντικά την αεροδυναμική απόδοση με αποτέλεσμα σημαντικά χαμηλότερη καύση καυσίμων και εκπομπές ρύπων», δήλωσε ο Τόντ Σίτρον, επικεφαλής τεχνολογίας της Boeing.
Πηγή: CNN