ESG+Stories

Digital Economy Forum 2021: Στο επίκεντρο οι βιώσιμες πόλεις και περιφέρειες

Στις επόμενες δράσεις στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης, με έμφαση την ανάπτυξη ψηφιακών υποδομών και υπηρεσιών, καθώς και στη διαλειτουργικότητα των λύσεων και εφαρμογών για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων, επικεντρώθηκε το πάνελ «Ψηφιακή Διακυβέρνηση με επίκεντρο τον πολίτη και τις επιχειρήσεις» του digital economy forum 2021, με τίτλο: Digitalisation, no longer a choice, but a necessity. 
Digital Economy Forum 2021: Στο επίκεντρο οι βιώσιμες πόλεις και περιφέρειες

Στις επόμενες δράσεις στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης, με έμφαση την ανάπτυξη ψηφιακών υποδομών και υπηρεσιών, καθώς και στη διαλειτουργικότητα των λύσεων και εφαρμογών για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων, επικεντρώθηκε το πάνελ «Ψηφιακή Διακυβέρνηση με επίκεντρο τον πολίτη και τις επιχειρήσεις» του digital economy forum 2021, με τίτλο: Digitalisation, no longer a choice, but a necessity

Κατά την ομιλία του, ο Yπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης, τόνισε ότι η Ελλάδα κάνει σήμερα μια ολιστική ψηφιακή προσπάθεια τόσο προς όφελος του πολίτη όσο και προς όφελος της ίδιας της Δημόσιας Διοίκησης, σημειώνοντας ότι η χώρα έχει υψηλές φιλοδοξίες από την ψηφιακή αυτή προσπάθεια, που γίνεται στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. «Σήμερα στην Ελλάδα πραγματοποιείται μια πραγματικά γρήγορη ψηφιακή μετάβαση, γεγονός το οποίο αποτελεί μια τεράστια επανάσταση» τόνισε ο υπουργός Εσωτερικών. Όπως είπε, η μεγάλη πρόκληση είναι να ακολουθήσουν οι δημόσιες διοικήσεις και τα στελέχη του δημοσίου τομέα, τα οποία, όπως είπε, δεν έχουν τις δεξιότητες ακόμα του ιδιωτικού τομέα. «Η πολιτική προσλήψεων πρέπει να γίνεται με διαφάνεια και γρήγορα και αυτό συνδέεται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΑΣΕΠ, με τον πρώτο ψηφιακό διαγωνισμό να γίνεται τον Σεπτέμβρη» τόνισε ο Μάκης Βορίδης

Μιλώντας στο ίδιο πάνελ ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος υπογράμμισε ότι τα δύο τελευταία χρόνια η Ελλάδα έχει κάνει άλματα στον τομέα της διοικητικής απλούστευσης των διαδικασιών. «Το 2022 θα επιταχύνουμε τον ψηφιακό βηματισμό μας, ώστε να καταφέρουμε να απορροφήσουμε τους διαθέσιμους πόρους προς όφελος των ίδιων των πολιτών και των επιχειρήσεων. Η πρόκληση του Ταμείου Ανάκαμψης είναι τεράστια και είναι ανάγκη να συνεργαστεί δημόσιος και ιδιωτικός τομέας, ώστε να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Η απορρόφηση των κονδυλίων και οι ψηφιακές δεξιότητες είναι οι μεγάλες προκλήσεις του 2022» σημείωσε ο ίδιος. 

Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, σχολίασε ότι η διαλειτουργικότητα είναι το κλειδί ώστε η Ελλάδα να δημιουργήσει το κατάλληλο πλέγμα υπηρεσιών για τον πολίτη και τις επιχειρήσεις, ενώ σημείωσε ότι για το 2022 έμφαση θα δοθεί στην ψηφιοποίηση του τομέα των δημοσίων προμηθειών και των δημόσιων συμβάσεων. «Φέτος είχαμε πάνω από 200 εκατ. Συναλλαγές μέσω του taxis net. Η αξιοποίηση των δεδομένων πρέπει να γίνεται σωστά, αξιόπιστα και με σεβασμό στο GDPR» σημείωσε, μιλώντας στο ίδιο πάνελ. 

Ο Country Leader της ORACLE Ελλάς, Cluster Leader GCMB, Στέφανος Διονυσόπουλος, αναφερόμενος στη διαδικασία απλοποίησης των διοικητικών διαδικασιών και τη διαλειτουργικότητα σημείωσε «Σχετικά με τα μεγάλα έργα βλέπουμε ότι υπάρχει στόχος και όραμα. Σήμερα περισσότερο από ποτέ η ανάγκη υλοποίησης αυτών των μεταρρυθμίσεων είναι επιτακτική. Είναι σημαντικό πως πρώτη φορά στην Ελλάδα τόσο υψηλό ποσοστό του πληθυσμού διαθέτει βασικές». 

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της HEWLETT PACKARD ENTERPRISE Ελλάδος και Κύπρου, Μιχάλης Κασιμιώτης, σημείωσε: «η βιώσιμη ανάπτυξη είναι κρίσιμη για όλους και η ψηφιακή τεχνολογία είναι ένα εργαλείο για να την επιτύχουμε. Ο σχεδιασμός της Πολιτείας πρέπει να είναι εξωστρεφής. Το ζητούμενο είναι πώς θα στήσουμε μια αποδοτική οικονομία δεδομένων στην Ελλάδα». 

Από την πλευρά του, ο PKI Business Unit Manager της BYTE, Σπύρος Κόλλιας, αφού υπογράμμισε ότι η πανδημία λειτούργησε ως επιταχυντής για την υιοθέτηση των ψηφιακών τεχνολογιών, υπογράμμισε ότι το 2022 έμφαση θα πρέπει να δοθεί στους τομείς της υγείας, της ενέργειας, της καινοτομίας και των «έξυπνων» πόλεων, που όπως είπε, πρέπει να τεθούν στο επίκεντρο της ψηφιακής διακυβέρνησης. 

«Έξυπνες», Βιώσιμες Πόλεις και Περιφέρειες 

Ο σχεδιασμός και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης δράσεων, με στόχο την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών και τη δημιουργία «έξυπνων» πόλεων, ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια για την ενίσχυση των δήμων και των περιφερειών της χώρας, αλλά και οι προκλήσεις, προκειμένου να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο σχέδιο, βρέθηκαν στο επίκεντρο του πάνελ 

«Έξυπνες», Βιώσιμες Πόλεις και Περιφέρειες. 

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ), Απόστολος Τζιτζικώστας, κατά την τοποθέτησή του τόνισε: «Το να μετατρέψουμε τις πόλεις και τις περιφέρειές μας σε «έξυπνες» και βιώσιμες δεν είναι ένα μελλοντικό πλάνοΕίναι πλάνο του σήμερα». 

Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Θεόδωρος Λιβάνιος, αναφερόμενος στη στρατηγική του Υπουργείου για τη διάχυση της ψηφιακής τεχνολογίας στους Δήμους και τις Περιφέρειες της χώρας, τόνισε ότι σήμερα η χώρα έχει μια μοναδική δυνατότητα μέσα από τα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού να πετύχει την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών, αλλά και των επιχειρήσεων. «Οι ‘έξυπνες’ πόλεις είναι το παρόν. Δεν είναι το μέλλον. Είναι αυτό που πρέπει να γίνει. Άλλωστε σήμερα τα data είναι το νέο πετρέλαιο, το νέο χρυσάφι», τόνισε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας ότι το gov.gr έφερε μισό δισ. συναλλαγές, κάνοντας -όπως είπε- «τον δημόσιο υπάλληλο να δίνει προτεραιότητα σε άλλα πράγματα και όχι να σφραγίζει χαρτάκια». 

Ο Αντιπρόεδρος ΔΣ και Partner της DBC DIADIKASIA, Αριστόδημος Θωμόπουλος, επεσήμανε πως στη σημερινή συγκυρία είναι ανάγκη η χώρα να σχεδιάσει πρότυπες δράσεις σε επίπεδο ψηφιακού μετασχηματισμού των Δήμων και των Περιφερειών και να δημιουργήσει ένα καλά οργανωμένο πληροφοριακό σύστημα προς όφελός τους. 

Από την πλευρά του, ο Αντιπρόεδρος ΔΣ της ATCOM, Κωνσταντίνος Καμάρας υπογράμμισε με νόημα ότι είναι σημαντικό να γίνει σαφές ότι «ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν έχει ιδεολογία, αλλά αφορά την ευμάρεια όλων». 

Η τεχνολογία στην υπηρεσία της καθημερινότητας και της ευημερίας 

Βέλτιστες ψηφιακές πρακτικές σε καίριους τομείς, όπως η υγεία, το λιανικό εμπόριο, η ενέργεια και ο τουρισμός, ανέδειξαν με τις τοποθετήσεις τους οι συμμετέχοντες στο πάνελ «Η τεχνολογία στην υπηρεσία της καθημερινότητας και της ευημερίας» του digital economy forum 2021, με τίτλο: Digitalisation, no longer a choice, but a necessity

Η Πρόεδρος ΔΣ και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ ΑΕ, Νίκη Τσούμα, περιέγραψε διεξοδικά πως η τεχνολογία, ειδικά στη διάρκεια της πανδημίας, άλλαξε ριζικά κρίσιμες διαδικασίες, που σχετίζονται με την καθημερινότητα των πολιτών. Η ίδια αναφέρθηκε σε μια σειρά από αυτοματοποιμένες διαδικασίες στον κρίσιμο τομέα της υγείας, όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, η online διαδικασία για το κλείσιμο των ραντεβού των εμβολιασμών, οι έλεγχοι των πιστοποιητικών εμβολιασμού των πολιτών, ακόμη και η διαδικασία χορήγησης της θεραπείας των μονοκλωνικών αντισωμάτων. 

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της INFO QUEST TECHNOLOGIES, Δημήτρης Εφορακόπουλος, προέβλεψε ότι «οι αλλαγές που θα γίνουν τα επόμενα πέντε χρόνια θα είναι μεγαλύτερες από όσες έγιναν τα 40 προηγούμενα». 

Ο Chief Technology & Business Change Officer της ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ-DIXONS SE Europe, Γιάννης Παπίδης, σημείωσε μιλώντας στο ίδιο πάνελ ότι ειδικά στον τομέα του λιανεμπορίου «η τεχνολογία δεν είναι πια επιλογή αλλά αναγκαιότητα εδώ και χρόνια». Όπως είπε ο ίδιος, σήμερα στο λιανεμπόριο «δεν μπορείς να ασκήσεις δραστηριότητα αν δεν διαθέτεις τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία. Ζούμε στην εποχή του εμπορίου σε πραγματικό χρόνο». 

Από την πλευρά του, ο Business Development Manager της BYTE, Θρασύβουλος Παπαγγελής, θέλοντας να δώσει ένα απτό παράδειγμα για το πώς η τεχνολογία αλλάζει την καθημερινότητα του πολίτη, παρότρυνε τους συμμετέχοντες να κατεβάσουν το my health app, για να δουν στην πράξη την αλλαγή που συντελείται. 

  Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς, αναφέρθηκε στο θετικό αντίκτυπο, που έχει στην πράξη η ψηφιακή τεχνολογία και στο πώς έχει αλλάξει την αλληλεπίδραση του πολίτη με το Δημόσιο, αλλά και τον τρόπο που επιχειρεί, αγοράζει, επικοινωνεί. «Η προσαρμογή στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα θα φέρει στον πολίτη ένα καλύτερο επίπεδο ζωής το 2022. Θα υπάρχει καταιγισμός ψηφιακών δράσεων το επόμενο διάστημα, ώστε να μην χαθεί αλλά να ενισχυθεί η σχέση εμπιστοσύνης που έχει αποκτήσει ο πολίτης προς το ψηφιακό κράτος» δεσμεύτηκε ο Γιώργος Γεωργαντάς. 

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ