ESG+Stories

Όλο και περισσότεροι εύποροι ταξιδιώτες δίνουν σημασία στην βιωσιμότητα

Tο 62% συμφώνησε ότι τα βιώσιμα ταξίδια βελτιώνουν την εμπειρία των διακοπών τους, από 44% πέρυσι.
Όλο και περισσότεροι εύποροι ταξιδιώτες δίνουν σημασία στην βιωσιμότητα

Η βιωσιμότητα δεν είναι μια περαστική τάση για τους εύπορους ταξιδιώτες - αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα που επηρεάζει τις επιλογές τους και αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο εξερευνούν τον πλανήτη.

.

Στην πραγματικότητα, το 68% των ταξιδιωτών αυτής της κατηγορίας δηλώνουν ότι τα πρόσφατα παγκόσμια γεγονότα τους έχουν ενθαρρύνει να ταξιδεύουν πιο υπεύθυνα, σε σύγκριση με μόλις το 55% που εξέφρασε παρόμοια αισθήματα το 2024, σύμφωνα με μια νέα έρευνα που διεξήχθη από το παγκόσμιο δίκτυο πολυτελών ταξιδιών Virtuoso.

Η αύξηση αυτή σηματοδοτεί μια ευαισθητοποίηση για τις παγκόσμιες προκλήσεις, με τους ταξιδιώτες που συμμετείχαν στην έρευνα να εκφράζουν ανησυχίες για τα πάντα, από ακραία καιρικά φαινόμενα μέχρι φυσικές καταστροφές, γεωπολιτική αστάθεια και υπερτουρισμό, αναφέρει η έκθεση της Virtuoso, η οποία περιλαμβάνει αρκετές βασικές πληροφορίες που βασίζονται σε έρευνα του Μαρτίου 2025.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι πολίτες του πλανήτη αναγνωρίζουν επίσης τα μακροπρόθεσμα οφέλη και την προσωπική ολοκλήρωση που προσφέρουν τα βιώσιμα ταξίδια στα ταξίδια τους.

Για παράδειγμα, το 62% συμφώνησε ότι τα βιώσιμα ταξίδια βελτιώνουν την εμπειρία των διακοπών τους, από 44% πέρυσι.

«Τα βιώσιμα ταξίδια έχουν θεωρηθεί είτε ως κάτι που παρατηρείται από τους backpackers είτε, στο άλλο άκρο του φάσματος, ως μια αποκλειστική επιλογή για λίγους και εκλεκτούς», ανέφερε σε δήλωσή του ο αντιπρόεδρος της Virtuoso για τη βιωσιμότητα Javier Arredondo. «Τώρα βλέπουμε τον βιώσιμο τουρισμό ως μια προσιτή επιλογή για τους ταξιδιώτες που αναγνωρίζουν ότι το να κάνεις καλό και να ταξιδεύεις καλά δεν είναι αμοιβαία αποκλειόμενα».

Από την πρόθεση στον αντίκτυπο

Οι καταναλωτές μετατρέπουν όλο και περισσότερο την προσεκτική τους προοπτική σε δράση όταν κάνουν κρατήσεις για ταξίδια.

Συγκεκριμένα, το 42% των καταναλωτών θεωρεί ότι είναι «πολύ σημαντικό» να επιλέγουν ταξιδιωτικές εταιρείες που παρουσιάζουν ισχυρές πολιτικές βιωσιμότητας, γεγονός που αποτελεί άλμα 15 μονάδων από το 2024. Εν τω μεταξύ, λιγότεροι ταξιδιώτες απαιτούν πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τη βιωσιμότητα προτού κάνουν ταξιδιωτικές επιλογές, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι εύποροι ταξιδιώτες της υφηλίου είναι καλύτερα ενημερωμένοι από ποτέ.

Οι προκλήσεις του υπερτουρισμού που αντιμετωπίζουν τα παγκόσμια hot spots σε όλο τον κόσμο, όπως η Βενετία, το Μπαλί και η Βαρκελώνη, δεν περνούν επίσης απαρατήρητες από τους ταξιδιώτες που συμμετείχαν στην έρευνα. Όταν ρωτήθηκαν ποιες ενέργειες θα έκαναν ενδεχομένως για να περιορίσουν τον υπερτουρισμό, οι ταξιδιώτες που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν:

  • Το 32% είναι πρόθυμο να ταξιδέψει σε εναλλακτικούς, λιγότερο εξερευνημένους προορισμούς.
  • 26% θα επισκέπτονταν έναν δημοφιλή προορισμό κατά τη διάρκεια μιας περιόδου εκτός αιχμής (Πρόκειται για μια απότομη πτώση από το 47% που δήλωσε ότι θα επέλεγε την περίοδο εκτός αιχμής το 2024).
  • Το 5% θα πλήρωνε περισσότερα για να αποκτήσει πρόσβαση σε έναν δημοφιλή προορισμό.

«Ενώ το ενδιαφέρον για την επίσκεψη δημοφιλών προορισμών σε περιόδους εκτός αιχμής μειώθηκε από το 47% το 2024, το ποσοστό των ταξιδιωτών που είναι πρόθυμοι να υιοθετήσουν και τις τρεις στρατηγικές υπερδιπλασιάστηκε - από 13 σε 30%», αναφέρει η έκθεση. «Αυτή η μετατόπιση υποδηλώνει μια πιο σταθερή δέσμευση για την αντιμετώπιση του υπερτουρισμού και μια αυξανόμενη προτίμηση για λιγότερο γνωστούς τόπους. »

Περίπου το 59% παραμένει πρόθυμο να δαπανήσει περισσότερα χρήματα για υπεύθυνα, βιώσιμα ταξίδια , εάν γνωρίζει πώς χρησιμοποιούνται τα κεφάλαια. Όμως, σε μια θετική εξέλιξη, το ποσοστό εκείνων που είναι πάντα πρόθυμοι να πληρώσουν ένα υψηλότερο ποσό αυξήθηκε από 4 σε 13% κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ