ESG+Stories

Η ExxonMobil κατηγορείται για "greenwashing" σχετικά με το σχέδιο δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα στο Fawley

Το διυλιστήριο στο Fawley είναι το μεγαλύτερο στο Ηνωμένο Βασίλειο και παρέχει καύσιμα για το ισοδύναμο ενός στα πέντε οχήματα στους δρόμους της Βρετανίας.
Η ExxonMobil κατηγορείται για "greenwashing" σχετικά με το σχέδιο δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα στο Fawley

Ο Paul Greenwood, επικεφαλής της Exxon στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε ότι ο στόχος του 2030 για την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της κατασκευής υποδομών για την δέσμευση του άνθρακα μπορεί να επιτευχθεί μόνο "αν κουνήσετε ένα μαγικό ραβδί".

.

Ο Doug Parr, επικεφαλής επιστήμονας της Greenpeace UK, δήλωσε ότι η δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα η οποία χαιρετίστηκε από την πετρελαϊκή βιομηχανία ως μια "τεράστια πρόοδος",  απέτυχε να αποδώσει. "Η δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα δεν φαίνεται να είναι πολύ πιο κοντά στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ή να είναι οικονομικά προσιτή από ό,τι ήταν πριν από 20 χρόνια", δήλωσε. "Πρόκειται για οικολογικό ξέπλυμα".

Η δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CCS) περιλαμβάνει την απομόνωση των εκπομπών CO2 εκεί όπου παράγονται - όπως σε έναν σταθμό παραγωγής ενέργειας, ένα διυλιστήριο ή έναν αποτεφρωτήρα. Το δεσμευμένο αέριο μπορεί είτε να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή προϊόντων, όπως συνθετικά καύσιμα ή ανθρακούχα ποτά, είτε να μεταφερθεί με αγωγό ή πλοίο σε μόνιμο χώρο αποθήκευσης βαθιά κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας.

Όμως η τεχνολογία έχει αναπτυχθεί "με ρυθμό σαλιγκαριού", σύμφωνα με τους αναλυτές. Στα τέλη του περασμένου έτους λειτουργούσαν μόλις 41 μονάδες CCS σε παγκόσμιο επίπεδο, καμία από αυτές στο Ηνωμένο Βασίλειο. Συλλογικά, δέσμευαν περίπου το 0,1% των ετήσιων παγκόσμιων εκπομπών CO2. Τέσσερις βιομηχανικές "ομάδες" στη Σκωτία, τη βορειοδυτική Αγγλία, το Teesside και το Humber έχουν επιλεγεί για χρηματοδότηση από τη βρετανική κυβέρνηση, αλλά δεν έχουν ληφθεί τελικές επενδυτικές αποφάσεις για κανένα από τα σχέδια.

Το σχέδιο της Exxon

Τα σχέδια της Exxon για το διυλιστήριο του Fawley προβλέπουν την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου "μπλε υδρογόνου", το οποίο παράγει υδρογόνο χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.  Το διυλιστήριο είναι ήδη το μεγαλύτερο στο Ηνωμένο Βασίλειο και παρέχει καύσιμα για το ισοδύναμο ενός στα πέντε οχήματα στους δρόμους της Βρετανίας. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι θα δεσμεύει 2,7 εκατ. τόνους CO2 κάθε χρόνο από τη διαδικασία. Μια έκθεση του Solent Cluster που χρηματοδοτήθηκε από την εταιρεία ισχυρίζεται ότι θα μπορούσε να "ξεκινήσει τη λειτουργία της" το 2030.

Η έκθεση ισχυρίζεται επίσης ότι το CO2 που θα συλλαμβάνεται στο Fawley θα διοχετεύεται με αγωγούς κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας κάπου στα ανοικτά της νήσου Wight. Ωστόσο, η Exxon δεν έχει ακόμη εξασφαλίσει ούτε άδεια αποθήκευσης άνθρακα για την τοποθεσία στη Μάγχη ούτε έχει κυβερνητική υποστήριξη για το έργο. Το Solent Cluster, το οποίο συνίδρυσε η Exxon, υπέβαλε πέρυσι ανεπιτυχώς αίτηση για κυβερνητική χρηματοδότηση του σχεδίου Fawley.

Πηγή: Guardian

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ