Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής χρηματοδοτεί μελέτη, το κόστος της οποίας ξεπερνά το
1.200.000 ευρώ και φέρει τη σφραγίδα του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου
(ΤΑΙΠΕΔ), για τη σταδιακή ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, με στόχο την πράσινη μετάβαση.
.
Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας μιλώντας σε πάνελ στο 10ο συνέδριο Ship IT Conference.
«Η μελέτη γίνεται προκειμένου να δούμε πώς μπορούμε να μετατρέψουμε τα πλοία σε πράσινα με πολύ χαμηλούς ρύπους και πώς θα βρούμε μηχανισμούς για τη χρηματοδότηση όλων αυτών των πακέτων», σημείωσε.
Στη συνέχεια ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μίλησε και για τις υπόλοιπες ενέργειες που
έχουν γίνει για την πράσινη μετάβαση της Ναυτιλίας. «Προσφάτως εγκρίθηκε το ποσό των 10 εκατ. ευρώ για
την ηλεκτροδότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων – το λεγόμενο "cold ironing". Το ποσό εγκρίθηκε για τα πρώτα 4 λιμάνια που είναι το λιμάνι της Ραφήνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας» ανέφερε ο κ. Γκίκας, για να συμπληρώσει στη συνέχεια «στόχος μας είναι μέχρι το 2029, 12 λιμένες της χώρας να έχουν ανάλογη δυνατότητα».
Ο κ. Γκίκας αναφερόμενος στην πράσινη μετάβαση μίλησε και για τα κονδύλια ΕΣΠΑ .«Στο θέμα της πράσινης
μετάβασης έχουμε εξασφαλίσει από το τομεακό πρόγραμμα Μεταφορών του ΕΣΠΑ 21- 27 ένα ποσό που
δύναται να φτάσει τα 360 εκατ. ευρώ για την μετατροπή πλοίων σε «πράσινα» κι αυτό θα γίνει με τη σύμπραξη
Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)» ανέφερε ο ίδιος.
Τέλος ο Υφυπουργός ολοκλήρωσε την ομιλία του λέγοντας πως το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής
Πολιτικής εδώ και 5 χρόνια δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις νέες τεχνολογίες. «Στόχος μας είναι η πράσινη
μετάβαση και η ψηφιακή μετάβαση να γίνει ομαλά και μέσα στην επόμενη 10ετία» κατέληξε ο ίδιος.