Η ανακύκλωση, η πρακτική της χρήσης υπολειμμάτων, χρησιμοποιημένων ή απορριφθέντων υλικών για την κατασκευή νέων προϊόντων, έχει πλέον καθιερωθεί στον κόσμο της μόδας αλλά και των επίπλων.
.
Η αξία της αγοράς ανακυκλωμένων τροφίμων στις ΗΠΑ ανήλθε σε σχεδόν 47 δισ. δολάρια το 2019. Ο αριθμός των αμερικανικών εταιρειών που ειδικεύονται στα ανακυκλωμένα τρόφιμα αυξήθηκε από μόλις 11 το 2011 σε 64 το 2017 και μέχρι το 2022 ήταν περισσότερες από 140 αυτές που προσφέρουν πιστοποιημένα ανακυκλωμένα τρόφιμα στους καταναλωτές.
Η ανακύκλωση τροφίμων σε μικρή κλίμακα δεν είναι κάτι καινούργιο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι κρεοπώλες που χρησιμοποιούν απομεινάρια από κρέατα για να φτιάχνουν λουκάνικα και οι καλλιεργητές φρούτων που στέλνουν προϊόντα με ατέλειες σε κατασκευαστές μαρμελάδων ή σνακ μπαρ.
Ωστόσο, η ιδέα έχει αρχίσει να επεκτείνεται καθώς η βιωσιμότητα και η μείωση των απορριμμάτων αποτελούν πλέον προτεραιότητα για εταιρείες που επικεντρώνονται στους κλιματικούς στόχους, όπως αυτοί που ορίζονται στη Συμφωνία του Παρισιού του 2015.
Eταιρείες εξερευνούν νέους τρόπους για να μετατρέψουν τα παραδοσιακά χαμηλής αξίας υποπροϊόντα σε θρεπτικά τρόφιμα υψηλής αξίας. Ο πολυεθνικός κολοσσός μπύρας Anheuser-Busch InBev δαπανά 200 εκατ. δολάρια για να κατασκευάσει δύο εγκαταστάσεις στις ΗΠΑ και το Βέλγιο για την επεξεργασία κριθαριού που έχει ήδη απορριφθεί ή έχει δοθεί ως τροφή σε βοοειδή. Πρωτεΐνες και φυτικές ίνες που εξάγονται από το ανακτηθέν δημητριακό θα πωλούνται σε κολοσσούς όπως η Nestlé, η οποία θα παράγει στη συνέχεια συμπληρώματα διατροφής.
Πηγή: FT, Euro2day